Jump to content

Importera vapen från UK efter Brexit

Mads

Recommended Posts

Är det någon som har testat eller har koll på om det fungerar? Jag är inte jättesugen på att handla i från England de sköter sig dåligt efter Brexit men har man pengar till en Kemen i England så kanske man ändå skulle göra det. Alternativet är att spara lite till och köpa från Spanien. 

Just verkar det vara hela havet stormar men det har det gjort förr. Ska man tro skvallret jag hör så kommer det snart nog att "bli mer som vanligt".

Så länge man köper en begagnad pang ska den ju vara momsfri - det har britterna fattat men EU vill inte riktigt köpa det. Än så länge....

Så sannolikt blir det en annan blankyl - inte "överföring" utan den för "import" samt lite dyrare frakt och tull.

/T

Oj då, det var mycket. Jag har hört lite liknande historier och det är ju lite avskräckande men vi får väl se var det slutar. Det enklaste är kanske att vända sig till Susegården och ta in bössan via dem. 

4 minutes ago Mads sa:

Oj då, det var mycket. Jag har hört lite liknande historier och det är ju lite avskräckande men vi får väl se var det slutar. Det enklaste är kanske att vända sig till Susegården och ta in bössan via dem. 

Ja, du får räkna med runt de summorna i frakt. Minst. Evt kommer de att gå upp lite därtill.

Ovanpå det lär den administrativa kostnaden öka något. 

Om man inte kan fixa en samtransport - det är kollit som kostar.....

Och ja - du lär få ta in bössan via en handlare.

/T

På ett sätt är ju krångligheterna bra för då kan man ju glömma England och rikta in sig på andra länder som förutom Sverige DK, Tyskland etc. Nu är inte heller Kemen hugget i sten men jag gillar utseendet på Kemen och Perazzi men balansen på de Perazzi som jag har känt på har inte varit i min smak och då tänkte jag att Kemen är bättre. Vi får väl se vad det blir i slutändan. 

Hur många Perazzi har du känt på och hur gamla var de? Jag har haft Kemen med 81cm pipor och har Perazzi(2013) med 84cm pipor nu och inte kändes de så olika, min Kemen var från 2001 och ordentligt mycket skjuten+200k men tät som ett kassaskåp. Nyare Perazzi som S.Schullström har ombesörjt så är det betydligt rappare i balansen än gamla J.Pålsson bössor som är som tröga trapkanoner precis som herr Pålssons skytte alltså för Olympisk trap. Jag skulle alla dagar i veckan köpa nån av dessa två men med en liten favör på Kemen med långa pipor. Jag när en liten dröm att åka till Spanien och måtta en ny Kemen och nån gång blir det så, en Titanium Supreme https://armaskemen.com/index.php/en/?option=com_quix&view=page&layout=iframe&tmpl=component&id=31

Ett antal Perazzis och jag är medveten om eras traphistorik men den senaste var en helt ny jaktbössa men den kändes inte bra. Nu har jag inte känt på någon Kemen men man får ju chansa lite också. Blir det fel så får man ju sälja och se det som erfarenhet. En titanbössa kommer jag aldrig att ha råd med men åka till Baskien och hämta en begagnad Kemen hade varit kul. 

• Thanks 1