Jump to content

Ut med den rödgröna röran!

Dahla

Recommended Posts

13 minutes ago Järven sa:

Nä, oppositionen gick ju ÅL-in för att få bort honom.

Ja, det gjorde dom och det var ju rätt!:laugh:

Jag kan nog tycka att den här typen av tabbar inte direkt visar på gott omdömme. Snarare tvärtom, framförallt med den lilla detaljen att han inte erkände direkt. Nej spark i arslet, bort och in med någon annan. Helt rätt.

Däremot kan jag tycka att det är en helt annan sak när man går på en politiker för något han/hon gjorde tio år innan den politiska karriären.  Då blir det lite småaktigt. 

På 2023-01-24 at 16:25 Dansken sa:

Det är svt som ligger bakom alla protester och småprovokationer för att Erdognom ska vara tillräckligt "putt" och inte rösta för oss i NATO
- Ibland får man slicka röv om man vill uppnå något.
Tänk på honom som ett dörrslusk man måste förbi för att komma in på krogen och få några bärs.....
Han är kanske inte snygg, inte intelligent, inte sympatisk....
Det kan man reta honom med....
Medans resten av sällskapet redan sitter inne i värmen och dricker öl och dansar med dom galanta damer....
Eller så kan man stryka honom medhårs och säga något som han vill höra.
- och öka chanserna att komma in

För det börjar bli kallt om fossingarna i dom tunna skorna här på trottoaren, och jackan är också för tunn för en vinterkväll ute...

Yttrandefrihet?
För min del kan vi skicka både hanif bali och paludan till turken

E han peludan inte tillräckligt dansk för att kunna utvisa honom 😎

20 hours ago lsjonsson sa:

Tjuvfiskaren har fått nog nu. Lämnar jobbet som stadssekreterae nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1043385

Rätt beslut av honom.:thumbsup:

Nu vet jag ju inte om det var på eget vatten han fiska ål , jag har jävligt svårt att kalla ålfiske på eget vatten för tjuvfiske …. Dessutom jävla trams då kraftverken är den stora boven när det kommer till ål 

• Like 1
  • Thanks 1

27 minutes ago culot sa:

E han peludan inte tillräckligt dansk för att kunna utvisa honom 😎

Till Türkiet..... Ge kräket till Erdogan som en försoningsgest

25 minutes ago Dansken sa:

Till Türkiet..... Ge kräket till Erdogan som en försoningsgest

Låter som ett steg i rätt riktning 😎 

2 hours ago culot sa:

Nu vet jag ju inte om det var på eget vatten han fiska ål , jag har jävligt svårt att kalla ålfiske på eget vatten för tjuvfiske …. Dessutom jävla trams då kraftverken är den stora boven när det kommer till ål 

Skulle snarar säga att det är ett stort problem att en person i den ställningen som tycker att "HAN INTE BEHÖVER FÖLJA REGLERNA SOM BESLUTATS AV REGERING/RIKSTADEN" Så det är egentligen ointressant vad man tycker om sakfrågan.

• Like 2

Hade han tagit det som en man så hade jag kanske kunnat låta Tjyvfisket passera, men nu höll han ju på och ljög och slingrade sig....fast det kanske är en merit hos en politiker. 🧐

Sant är i alla fall att vattenkraften är en stor bov för Ålen, så även Fransmännen som trålar Ålyngel i stora kvantiteter.

• Like 1

1 hour ago Järven sa:

Hade han tagit det som en man så hade jag kanske kunnat låta Tjyvfisket passera, men nu höll han ju på och ljög och slingrade sig....fast det kanske är en merit hos en politiker. 🧐

Sant är i alla fall att vattenkraften är en stor bov för Ålen, så även Fransmännen som trålar Ålyngel i stora kvantiteter.

..och att han begick ett artskyddsbrott.

48 minutes ago detstorabla sa:

Trodde i min enfald att det bara var gamla gubbar som inte accepterade att endast de med licens får fiska ål. Men enligt en lokal kontakt så har barn och barnbarn så att säga fortsatt traditionen. 

Lite sila Mygg och svälja Kameler är det kanske i det här fallet när det gäller fiske.

Det är inte någon gammal gubbe som sitter på bryggan och smyger undan en Ål till julbordet som råkar nappa som gör arten hotad, det är nog mera det storskaliga med pengar inblandat.

Fransmännen trålar väl glasål ännu så vitt jag förstår och yrkesfisket fortgår.

Ska det bli någon bättring för arten så behövs det nog ett totalstopp, med början där det rovfiskas värst.

• Like 1

16 minutes ago Järven sa:

Lite sila Mygg och svälja Kameler är det kanske i det här fallet när det gäller fiske.

Det är inte någon gammal gubbe som sitter på bryggan och smyger undan en Ål till julbordet som råkar nappa som gör arten hotad, det är nog mera det storskaliga med pengar inblandat.

Ska det bli någon bättring för arten så behövs det nog ett totalstopp, med början där det rovfiskas värst.

4 ryssjor, 11 kg ål. Knappast att smyga undan en ål…

9 hours ago detstorabla sa:

Var väl inte direkt husbehovsfiske nej,  

9 hours ago Järven sa:

Så länge inget görs mot kraftverkens ålslakt är det verkningslöst, 

1 hour ago, lsjonsson said:

Trumps tidigare rådgivare: Turkiets behandling av Sverige skäl att utesluta landet ur Nato

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-tidigare-radgivare-turkiets-behandling-av-sverige-skal-att-utesluta-landet-ur-nato

ja, fast.... Nato är budget versionen av Temtation Island, eller Robbinsson... fast ingen vågar rösta ut någon.
Knappt någon som säger något ens om Ungern, eller liknande.  

20 minutes ago lindgren sa:

ja, fast.... Nato är budget versionen av Temtation Island, eller Robbinsson... fast ingen vågar rösta ut någon.

Tyvärr så är det nog så, vågar man inte dumpa Ungern som ju inte har något att erbjuda alliansen så lär man väl inte våga dumpa Turkiet heller som i alla fall har militära resurser och ett strategiskt läge.

2 hours ago lindgren sa:

Turkiet ligger så strategiskt vid sundet in i Svarta havet så ingen vågar utesluta dom. 

President Orban i Ungern försöker köra eget race och strunta i EU:s regelverk och vad som beslutas där.

https://blickovernejden.wordpress.com/2023/01/30/the-roaring-20s-2/

"Inom judisk folklore återfinns historien om Golem, en antropomorfisk humanoid av lera som enligt legenden skapades av Rabbi Loew. Golem blev en tjänare i rabbinens hem och var en tämligen harmlös gestalt tills dess att Loew vid ett tillfälle glömde att avlägsna dess “shemen”, en formel som skänkte den liv, varpå varelsen löpte amok i staden. Detta fick Rabbi Loew av avlägsna dess livgivande formel och svor på att aldrig reanimera Golem igen. Denna legend får mig också att tänka på dagens Sverige. Hur då frågar sig troligen den presumtive läsaren?

Idag rapporteras nämligen om att Kommunstyrelsens ordförande Ebba Östlin (S) häromdagen under kuppartade former röstades bort, 91 röster mot 88, i Hallunda Folkets Hus i Botkyrka. Östlin är, precis som andra principfasta socialdemokrater likt Nalin Pekgul, Carina Hägg och Ann-Sofie “Soffan” Hermansson, kontroversiell.

Hon berordrade nämligen ett tillfälligt kommunalt övertagande av driften av fyra fritidsklubbar och tre fritidsgårdar som drivits av ABF Botkyrka/Salem för 10-13 åringar efter att det i en utredning framkommit att dessa etablissemang anställt gängkriminella. I lokalerna har det uppehållit sig individer med skottsäkra västar, även narkotika har återfunnits och allvarliga våldsdåd har därtill förekommit – knappast en lämplig och trygg miljö för barn. Återkommande har det framkommit att fritidsgårdar fungerar som rekryteringscentraler för gängkriminella, i bjärt kontrast till vänsterns ständiga mantra om “fler fritidsgårdar” och “mer resurser” som svar på hur man skall tackla samhällsutvecklingen. Jag har således till skillnad mot ABF full förståelse för Östlins i mångas ögon kontroversiella beslut.

“-Jag står för alla beslut jag fattat. Och jag kommer alltid hålla en stenhård linje mot kriminaliteten, det har jag lovat Botkyrka. Nu är det upp till mitt parti hur man ska hantera detta.”

• Like 2

På 2023-01-27 at 21:25 detstorabla sa:

Nej ,det är det inte i det fallet.

Men det är gubben på bryggan som är förbjuden att fiska ÅL resten av livet, medan Fransmännen trålar vidare och yrkesfiskarna får fortsätta.

Lite snett kan jag tycka, lägg insatserna med början där det gör mest nytta...inte minst nytta.