Jump to content

Ut med den rödgröna röran!

Dahla

Recommended Posts

Har svårt att förstå den sv(ammel)enska som förslaget är skrivit på.  Vad händer med min Ruger PCC, och mina mag?

Har 3 st. 17 skotts och 1 st. 33 skotts.  Kan även nämna att "jägarmaget" som följde med, och skulle bara spärrat enligt svenska krav, tar 9 st.

2 hours ago fubar sa:

Haha klockren krönika, tror den stämmer väl in på Polisens sekt också.....

Visst var det det! Vi har fått lida nog av deras dumheter medans dom satt i regeringen.:mad:

Väl skrivit som vanligt!:thumbsup:

• Like 1

Med stigande oro läste jag ledaren i vapentidningen idag. Chefredaktören hävdar att regeringen har backat från sina löften om minimiimplementering av vapendirektivet och som han skriver " Några av förslagen är förvillande lika de som den tidigare regeringen lade". Han antyder bla att magasin kan bli tillståndspliktiga i alla fall även om en juridisk definition av vad ett magasin är saknas. Att många med mig trodde att saker och ting skulle ställas till rätta och att man faktiskt skulle genomföra det man själva har röstat för i riksdagen, ja vi trodde tydligen väldigt fel. Nu när man röstade "rätt" kan man bara ångra att man var så naiv.

Historiskt ras för regeringen i förtroendebarometern | SVT Nyheter

• Like 2

1 hour ago Luger6 sa:

Med stigande oro läste jag ledaren i vapentidningen idag. Chefredaktören hävdar att regeringen har backat från sina löften om minimiimplementering av vapendirektivet och som han skriver " Några av förslagen är förvillande lika de som den tidigare regeringen lade". Han antyder bla att magasin kan bli tillståndspliktiga i alla fall även om en juridisk definition av vad ett magasin är saknas. Att många med mig trodde att saker och ting skulle ställas till rätta och att man faktiskt skulle genomföra det man själva har röstat för i riksdagen, ja vi trodde tydligen väldigt fel. Nu när man röstade "rätt" kan man bara ångra att man var så naiv.

Rätt eller fel är väl frågan men jag trodde iaf inte att något skulle bli bättre och det har det väl iaf inte blivit här i norr.

3 hours ago Luger6 sa:

Moderaterna är dessvärre alltför måna om att framstå som bäst i klassen i Bryssels ögon och det känns tyvärr också som att hoplofoben Beatrice Asks ande spökar i vapenfrågorna fortfarande..

• Like 1

3 hours ago lindgren sa:

Lettland skickar rattfullas bilar till Ukraina

Lettland har börjat skicka bilar som beslagtagits från rattfyllerister till Ukraina. Förra veckan skickades åtta beslagtagna fordon, uppger Lettlands skattemyndighet som beskriver åtgärden som en solidaritetshandling.

Tanken är att fordonen ska användas av den ukrainska militären och av sjukhus. Ytterligare uppemot 200 fordon väntar nu på transport till Ukraina, enligt myndigheten.

– Jag tror att varje stödåtgärd, stor eller liten, för oss närmare en seger i detta meningslösa krig, sade den lettiska finansministern Arvils Aseradens om skickandet av bilar.

Sedan november riskerar förare i Lettland att få fordonet beslagtaget om de kör med en promillehalt på 1,5 eller högre. (TT)

Det skulle dom göra här i Sverige också.:thumbsup: Tänk då skulle det genast bli säkrare ute på landets vägar.:thumbsup:

5 års licens blir 3 års licens. 

Licenser.jpg.b68d7995dfb8e45da660d3f4f8e6f168.jpg

Såg det på grannforat.

16 minutes ago lsjonsson sa:

5 års licens blir 3 års licens. 

Jajamensann... vapen jag har för "skyddsjakt" som kommunjägare har ett villkor att vi har "skottlossningstillstånd inom detaljplanerad område" som beviljas av polisen på 5 år i taget, men vapen licenserna som utfärdas av samma myndighet för att utföra en del av detta uppdrag förlängdes endast för 3 år vid samma tillfälle i höstas.

• Like 1

I Nyköping fick jag bara skottlossningstillstånd på 3 år när jag sökte i somras.

7 hours ago Dansken sa:

Jajamensann... vapen jag har för "skyddsjakt" som kommunjägare har ett villkor att vi har "skottlossningstillstånd inom detaljplanerad område" som beviljas av polisen på 5 år i taget, men vapen licenserna som utfärdas av samma myndighet för att utföra en del av detta uppdrag förlängdes endast för 3 år vid samma tillfälle i höstas.

Tack för svaret! 

Det är som i vilda västen: varje Sheriff har hans tolkning av lagen.

• Haha 1

3 hours ago Dansken sa:

Det är som i vilda västen: varje Sheriff har hans tolkning av lagen.

Vilda västen:

image.png.61f462fb36d2fac99fc13b82e5c0e197.png

• Haha 2