Jump to content

För att göra björnpasset mera realistisk.

Dansken

Recommended Posts

Håller med om att det ibland är fel klaga på att det blivit en skadeskjutning och vissa gånger behöver skytten absolut höra det.

Det beror på och så finns det dom som skjuter på allt och alla klagar på men den personen bryr sig inte det minsta utan fortsätter samma.

Jag har fått mycket gnäll dom gånger det hänt mig och jag har sällan idas bry mig desto mer dom gångerna och ibland har det inte varit bra när jag skjutit på håll som pensionärerna tycker var för långt för dom. Var nog så att det inte var bra att jag alls sköt.

Informerade dom en gång att det går många älgar mellan mina dåliga skott men att det händer andra varje, varannan älg men då är det sånt som händer och inget säga nånting om.  Så var nog bara så att det var skillnad på vem det var.

En grej att tänka på när det väl går dåligt, vem är skytten, är han lugn och sansad å brukar få det han skjuter på eller är det en sån som skjuter på allting direkt det hörs ett prassel.

Är det en säker skytt och han säger jag har skjutit på en tjur då är det en tjur.

Är det den som skjuter på allting och han säger det var en mindre tjur så kan det likest vara ko med kalv.

Sen finns det den som blir super stressad och nervös i början och han säger vad han skjutit på och sen ändrar sig så brukar det första den personen sa stämma.

Mina erfarenheter av när det går mindre bra på jakten.

Har själv haft fel, sköt på en kviga som kom med ko och kalv men när jag kommer fram ligger det en liten tjur där och ändå hade jag sett på dom en bra stund före jag sköt.