Hoppa till innehåll

Inbetalningskort, avi - ansökan om vapen.


t00l91

Recommended Posts

Du kan ju prova på en liten smutt FX?

jag råkar veta en som är till salu😜😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 8/1/2021 at 9:28 AM, Dansken said:

Det enda som har privatiserats som går ÄNNU saktare nu är apoteken.

Prova att beställa över nätet. Jag har kört från Apotea och det brukar komma i brevlådan dagen efter. Även receptbelagt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 hours ago, JOBEno1 said:

Samma här.

oftast har jag det dagen efter i en instabox!

Tänk dig en fantastisk värld där du hade fått licens dagen efter i brevlådan...ack vilket vackert land vi hade levt i :) 😀

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago t00l91 sa:

Tänk dig en fantastisk värld där du hade fått licens dagen efter i brevlådan...ack vilket vackert land vi hade levt i 😀

Nu kryper jag in i Narnia skåpet igen och lugnar ner mig…

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago t00l91 sa:

Tänk dig en fantastisk värld där du hade fått licens dagen efter i brevlådan...ack vilket vackert land vi hade levt i 😀

Det landet fanns en gång. Ibland hände det att när man gick in på stationen och lämnade ansökan så blev man bjuden på kaffe och pepparkaka medans licensen skrevs ut...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Gubbepåstubbe sa:

Det landet fanns en gång. Ibland hände det att när man gick in på stationen och lämnade ansökan så blev man bjuden på kaffe och pepparkaka medans licensen skrevs ut...

Jag har bott i det landet.

Då var det ett serviceyrke.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

41 minutes ago, t00l91 said:

Tänk dig en fantastisk värld där du hade fått licens dagen efter i brevlådan...ack vilket vackert land vi hade levt i :) 😀

I en relativt perfekt värld hade du väl fått den i butiken 🙂

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill minnas att Erik Lakooma gjorde en undersökning för ett par år sedan där han påstod att med dom officiella personalresurserna som finns tillgängliga hos PM skulle licenser kunna handläggas inom 1-2 dagar. Även om man räknar bort sjukfrånvaro, semester, barnledigt osv borde det inte ta längre än en arbetsvecka. Handläggarna på Gotland hann med ca 4 licenser medan västra götaland som lägger mycket tid för att hitta på anledningar att obstruera en ansökan under samma tid hinner med en. På den gamla tiden stod jag själv jämte licenstanten en gång när hon skrev ut en licens som hade blivit liggande under deras semester. Tog 10min, fick en ursäkt på köpet och kunde tävla till helgen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle på en konkursauktion där det bland annat var en Winchester jag var intresserat av.

Jag åkte förbi Hallsberg och gick in på vapenavdelningen och frågade C. B. hur jag kunne göra.

När är auktionen frågade hon? Nu i eftermiddag (det var en bit att åka)

Har du tillverkningsnumret på vapnet du är intresserat av? Nej tyvärr inte...

Ja, ha. Om du sätter dig en stund ska jag skriva ut en öppen licens så du kan få vapnet med hem, då ordnar vi resten sen.

Ha en bra dag 🙂

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och vi får aldrig glömma Margareta på vapen i Katrineholm heller.

Hon var nästan för bra för att vara sann.

(Det hoppas jag hon är än, men hon håller inte på med vapen längre)

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Luger6 sa:

Vill minnas att Erik Lakooma gjorde en undersökning för ett par år sedan där han påstod att med dom officiella personalresurserna som finns tillgängliga hos PM skulle licenser kunna handläggas inom 1-2 dagar. Även om man räknar bort sjukfrånvaro, semester, barnledigt osv borde det inte ta längre än en arbetsvecka. Handläggarna på Gotland hann med ca 4 licenser medan västra götaland som lägger mycket tid för att hitta på anledningar att obstruera en ansökan under samma tid hinner med en. På den gamla tiden stod jag själv jämte licenstanten en gång när hon skrev ut en licens som hade blivit liggande under deras semester. Tog 10min, fick en ursäkt på köpet och kunde tävla till helgen.

Handläggaren på Gotland bjöd på kaffe! 10min och i värsta fall. En dag. Minns några gånger man var inne med licensansökan och bössan låg i bilen på lånelicens, 10min senare hade man licens! Idag hinner man fan glömma vad man skickat in på!

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...