Hoppa till innehåll

Jag behöver hjälp med en värderingsfråga


Dansken

Recommended Posts

En Lakelander .22-250 i mint condition med en Leupold XIII 6,5-20 ovanpå, vad kan den vara värd?

Grejerna är satt ihop på '90-talet och förmodligen inte skjutna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-09-08 at 16:31 Dansken sa:

En Lakelander .22-250 i mint condition med en Leupold XIII 6,5-20 ovanpå, vad kan den vara värd?

Grejerna är satt ihop på '90-talet och förmodligen inte skjutna

För 3000kr kan jag tänka mig att köpa den, siktet kan jag skita i 😉

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kikat efter en Varberger ett tag då jag saknat min gamla 757 i 6.5x55, Lakelander är typ same same och vem behöver inte en 22-250 i öppet landskap liksom? 🤷‍♂️

Någon som vet om det är gängade ett pressade pipor på dessa? Något säger mig att de pressades då man är ganska rökt att byta pipa om det skulle va så? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago Joacim sa:

Har kikat efter en Varberger ett tag då jag saknat min gamla 757 i 6.5x55, Lakelander är typ same same och vem behöver inte en 22-250 i öppet landskap liksom? 🤷‍♂️

Någon som vet om det är gängade ett pressade pipor på dessa? Något säger mig att de pressades då man är ganska rökt att byta pipa om det skulle va så? 

Grattis! :woot: 

Lär väl ta några år att skjuta slut en sån pipa? Ska inte skriva nån elak kommentar :thumbsup: 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Dansken sa:

Et icke- problem: när hade J senast en bössa så länge?

Puss på dig gubbe 😘

Se till att ta lite fina bilder på skönheten när du kommer hem från dk istället 😉

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago exabit sa:

Grattis! :woot: 

Lär väl ta några år att skjuta slut en sån pipa? Ska inte skriva nån elak kommentar :thumbsup: 

Inte så mycket det jag tänker på, det är den där smädlens 280ai pipan som alltid knackar på uppmärksamhet när man skaffar nytt, möjligheten ATT KUNNA göra en pipbytare hade stillat huvudbryet lite iallafall 🤔🤪

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Joacim sa:

Inte så mycket det jag tänker på, det är den där smädlens 280ai pipan som alltid knackar på uppmärksamhet när man skaffar nytt, möjligheten ATT KUNNA göra en pipbytare hade stillat huvudbryet lite iallafall 🤔🤪

Ok, så denna Lakelander 22-250 sväljer så långa patroner som 280?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

48 minutes ago exabit sa:

Ok, så denna Lakelander 22-250 sväljer så långa patroner som 280?

Nej det tror jag inte men man kan korta den lite extra i bakkant och slå ett 7-08ai läge istället eller 284win eller nått annat kul 🙂👌

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...