Hoppa till innehåll

Äldre hagelammo kal 16 Rottweiler. Gyttorp special, Gyttorp


Takko

Recommended Posts

16 hours ago Takko sa:

Finns för den som är sugen på lite äldre ammunition. Nu med bilder 🙂 har inget behov av dem så det är om nån vill ha dem...

IMG_1647.thumb.jpg.cf3d9b2b2f1a65c57e5e24ad6516bdec.jpgIMG_1649.thumb.jpg.c308f2f729888bc892c62676a046f608.jpgIMG_1649.thumb.jpg.c308f2f729888bc892c62676a046f608.jpg

IMG_1648.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då jag är med i ett Italienskt  Hageladdar forum  på FB så är det mycket vintage Ammo och  primade hylsor som den gamla typen tändhatt sitter i

Jag har blivit lite varnad för att använda ammo med gamla typen tändhatt, och jag tror för att med åldern så skapar de onyttigheter, sen om det frätte på bössan eller mänskan  kommer jag i skrivande stund inte ihåg  pinsamt nog :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago culot sa:

Då jag är med i ett Italienskt  Hageladdar forum  på FB så är det mycket vintage Ammo och  primade hylsor som den gamla typen tändhatt sitter i

Jag har blivit lite varnad för att använda ammo med gamla typen tändhatt, och jag tror för att med åldern så skapar de onyttigheter, sen om det frätte på bössan eller mänskan  kommer jag i skrivande stund inte ihåg  pinsamt nog 

Bössan. Men säkert inte extra nyttigt att andas in heller... man behöver kanske inte sniffa i hylsorna :-)...

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago culot sa:

Då jag är med i ett Italienskt  Hageladdar forum  på FB så är det mycket vintage Ammo och  primade hylsor som den gamla typen tändhatt sitter i

Jag har blivit lite varnad för att använda ammo med gamla typen tändhatt, och jag tror för att med åldern så skapar de onyttigheter, sen om det frätte på bössan eller mänskan  kommer jag i skrivande stund inte ihåg  pinsamt nog 

Är inte det svaret? Minnet./C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Hipshot sa:

Är det papphylsor så MÅSTE man faktiskt det 

 

280399B2-2BA4-4753-8692-34091F059152.png

Förklarar en hel del detta...🙄😆

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...