Jump to content

Recommended Posts

Posted
19 minutes ago Ijahman sa:

Sätt dig i fåtöljen. Knäck en Tuborg och vänta på samtalet från Greta!

En ökologisk öl ska det vara 😉

• Haha 2
Posted
3 hours ago Dansken sa:

En ökologisk öl ska det vara 😉

Då får det bli en Carlsberg. Sett att dom har en ökologisk.

• 9 months later...
Posted
6 minutes ago, Dansken said:

20220805_112028.jpg

WTF?

Posted

En lite lustig men på samma gång (eventuellt) allvarlig fundering angående metallpinne till saltsten: Vi vet alla vad som händer om man slickar på en lyktstolpe på vintern. Rent teoretiskt borde detta kunna hända en saltsugen älg på vintern när saltstenen är slut och den kvarvarande pinnen är av metall. Fan vet om det är någon faktisk risk, men nästa saltstensstolpe som jag fixar till ska ha pinne av trä. 

Posted

Ta med motorsågen och såga ett kryss i det som skall hålla saltstenen och sen så dunkar du ett avsågat 30cm kvastskaft,för nåt sånt hoppas jag att ni har brutit av annars vete fan?

Det skall fanimej inte ut nå stålskaft i skogen det räcker med det skit som redan är där.

• Like 1
Posted
17 hours ago Blaser66 sa:

Ta med motorsågen och såga ett kryss i det som skall hålla saltstenen och sen så dunkar du ett avsågat 30cm kvastskaft,för nåt sånt hoppas jag att ni har brutit av annars vete fan?

Det skall fanimej inte ut nå stålskaft i skogen det räcker med det skit som redan är där.

En flat borra till skruvdragaren så blir det lätt knacka ner en lämplig pinne som växer nånstans nära där saltstenen ska ut.

Jag håller på byta ut dom som är satt tidigare i allt från armeringsjärn till rör som överst i bilden.