Hoppa till innehåll

Husqvarna 640 med snedborrade hål för klackarna


Freiman

Recommended Posts

Som rubriken lyder så har jag en Husqvarna 640 som den främre klacken sitter snett samt att det är gängras på den främre skruven till den klacken.

Just nu kör jag med järnsiktena då detta funkar bra men funderar på ev lösning om jag vill ha dit optik.

Iom att det är gäng haveri så bör det ju krävas nya hål och det är väl det jag är tveksam till.

Är jag nojig som inte vill ha extra hål i lådan där jag tror den bör vara starkast? Kommer såklart prata med en vapensmed men vill ha lite extra på fötterna innan.. 

Mvh Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hör av dig till @uKKla och be honom tillverka en skena åt dig med hålen anpassade och kompenserade för din snedborrade låda, och sätt en större skruv i det hål med gängpaj. Det blir inga fler hål i lådan, det behöver inte svetsas, det blir starkt, bra och rakt. Emil är mycket duktig- men stressa inte på honom.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Freiman sa:

Tackar för tipsen, större skruv är ju såklart enklast, så långt tänkte jag inte. 

Det var sånna enkla lösningar på problem jag fick betalt för att lösa ute på plats efter alla vältaliga konsulter och 25-öres ingeniörer 😉

Tänk alltid den enklaste lösning.....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Dansken sa:

Det var sånna enkla lösningar på problem jag fick betalt för att lösa ute på plats efter alla vältaliga konsulter och 25-öres ingeniörer 😉

Tänk alltid den enklaste lösning.....

Undrar om inte jag har hört talas om en smed som tillverkade en riktigt snygg lösning med excentriska bussningar i klackarna i ett liknade fall...fast han kanske var den sista i sitt slag ?  ;) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

29 minutes ago Järven sa:

Undrar om inte jag har hört talas om en smed som tillverkade en riktigt snygg lösning med excentriska bussningar i klackarna i ett liknade fall...fast han kanske var den sista i sitt slag ?  ;) 

Om du scrollar ned på sidan var det en som gjorde så här

M98 9,3x57 till smidig drevbössa - forum.robsoft.nu

 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...