hs_merkel Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Då mina powerboats spruckit så måste jag ha nya. Har nog aldrig frusit så mycket som i dessa? Kopior? Dem andra jag har haft tidigare har funkat bra? Ska typ bara sitta på pass med dem, kanske gå längs någon väg typ, men inte gå med hund. Vill inte frysa! Förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 30 minutes ago hs_merkel sa: Då mina powerboats spruckit så måste jag ha nya. Har nog aldrig frusit så mycket som i dessa? Kopior? Dem andra jag har haft tidigare har funkat bra? Ska typ bara sitta på pass med dem, kanske gå längs någon väg typ, men inte gå med hund. Vill inte frysa! Förslag? Har ett par Kamik, kommer inte ihåg modellnamnet men de har lös filtladda. Passar bäst att sitta still med om inte man känner att man behöver träna benmusklerna för de är tunga men fryser gör då inte jag i dem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
defransson Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Sorel Glacier. Grymt varma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ompi Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Muck boots har jag på pass. Dom är grymma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JOBEno1 Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 +10 för muck boots jag har haft ett par helstövlar men slarvade bort ena? kanon att vika ner dessutom. idag har jag ett par ”stövelskor” från Muck Boot å de är sjukt sköna och håller värmen bra! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lagerstedt Posted December 13, 2021 Share Posted December 13, 2021 Efter att jag skaffat dessa har jag inte frusit om fötterna (och jag har lätt för att frysa): https://www.engelsons.se/2702-vinterstovlar-pu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted December 19, 2021 Author Share Posted December 19, 2021 Blev ett par Muck boat arctic pro -50C, kamik var slut, muck boat Canack var också slut, power boat var slut i min storlek med. Hoppas jag blir nöjd med dessa. Polyver blir de inte igen. Frös som bara den i dessa. Hoppas jag får den innan jul så jag kan jaga! Dem jag har nu är de punka på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 Har ett par Muckboot Tay-Sport -40 ska de va, men jag frös idén problemet var att jag blev fuktig om fötterna på väg ut på pass. Så när jag sten stod still kröp kylan in, sen passar de mina fötter jäkligt dåligt. Men de är smutt när man skottar med Buster, då slipper man frysa!! 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted December 26, 2021 Share Posted December 26, 2021 På 2021-12-19 at 09:23 Galne sa: Har ett par Muckboot Tay-Sport -40 ska de va, men jag frös idén problemet var att jag blev fuktig om fötterna på väg ut på pass. Så när jag sten stod still kröp kylan in, sen passar de mina fötter jäkligt dåligt. Men de är smutt när man skottar med Buster, då slipper man frysa!! 😁 Hade samma problem med muck bootsen att bli svettig och började frysa så kommer inte använda såna igen. Sen att dom passade mig väldigt dåligt med ont i fötterna efter bara en stund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted December 26, 2021 Share Posted December 26, 2021 Jag hade ett par muck boots, dynga för oss med mycket fotsvett. Oftast blir det Nokiamodell med filt eller Sorel Caribou om det riktigt är vinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 7 hours ago Silver sa: Jag hade ett par muck boots, dynga för oss med mycket fotsvett. Oftast blir det Nokiamodell med filt eller Sorel Caribou om det riktigt är vinter. Jag fastnade för jörn anti frys, fungerade för både rygg och fötter som är känsliga för skor. Sen att man dessutom ofta fryser om dom så vart det ett bra köp av dom kängorna. Ett nytt par såna funderar jag på och sen se om det går repa dom äldre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Det är ju Rolls Royce i dessa sammanhang. Pratade med en kompis i renbranschen och han talade gott om Sorel Caribou wool så jag testade såna, det är bara halva pengen och fast jag var skeptisk till att börja med så har dom levererat flera år nu. Men Kanadas och våra vinterklimat är ju snarlika så egentligen är det ju deras jörnkänga jag köpte. Har hört att billigare modeller har sämre gummi i skodelen men dom med tillägget wool ska vara bra. Nackdelen med kängor är ju isfisket med mycket övarnivatten/ståpan.(vatten och sörja ovanpå isen) I det fallen måste man ha stövlar till backup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted December 28, 2021 Author Share Posted December 28, 2021 Prova MB stövlarna nu och dem är varma. Inget att gå med då får man ont i fötterna. Man ska inte ha tjocka strumpor. Körde typ liner och de var varmt. Lite skumt att de känns som varm sand under foten,och kyler lite ovanpå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 10 hours ago Silver sa: Det är ju Rolls Royce i dessa sammanhang. Pratade med en kompis i renbranschen och han talade gott om Sorel Caribou wool så jag testade såna, det är bara halva pengen och fast jag var skeptisk till att börja med så har dom levererat flera år nu. Men Kanadas och våra vinterklimat är ju snarlika så egentligen är det ju deras jörnkänga jag köpte. Har hört att billigare modeller har sämre gummi i skodelen men dom med tillägget wool ska vara bra. Nackdelen med kängor är ju isfisket med mycket övarnivatten/ståpan.(vatten och sörja ovanpå isen) I det fallen måste man ha stövlar till backup. Så är det men håller dom 10år så är dem prisvärda, använder mina I stort från oktober då snön kommer varje dag. Allt från jobb till skogen så är nöjd fast dom kostar endel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted December 30, 2021 Share Posted December 30, 2021 Givetvis är det så! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted December 31, 2021 Author Share Posted December 31, 2021 På 2021-12-28 at 09:09 karelsk blandning sa: Så är det men håller dom 10år så är dem prisvärda, använder mina I stort från oktober då snön kommer varje dag. Allt från jobb till skogen så är nöjd fast dom kostar endel. 10år!? Mina är slut efter två säsonger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted December 31, 2021 Share Posted December 31, 2021 2 hours ago hs_merkel sa: 10år!? Mina är slut efter två säsonger. Jörnkängan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts