Hoppa till innehåll

Beretta återkallar rakruskaren BRX1


Dansken

Recommended Posts

Detta är väl ungefär två veckor gamla nyheter som avhandlats på grannkanylen. Lite svårt att begripa exakt vad kraken gjorde fel som föranledde denna situation? Man kan ju tycka att det borde kvitta hur man monterar det där handtaget, men tydligen inte?

Bättre då med Blaser som är idiotsäkra :D;) 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det är fan inte klokt att vapen kan vara så farliga!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så om jag tolkar det hela rätt så är det att personen inte använt "säkringen" såsom den ska användas?

Är det då inte lite att likställa med att man inte trycker en vanlig säkring hela vägen, vapnet blir då inte säkrat, och...då är det fel på vapnet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har hört lite ryktesvägen om vem som var skyldig till missödet och ungefär vad som hände och det förefaller va felaktig ihopmontering av slutstycket och det skapade ett situation som kunde gått riktigt illa. Får väl se vad den officiella förklaringen blir….

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago sexfemåtta sa:

Så om jag tolkar det hela rätt så är det att personen inte använt "säkringen" såsom den ska användas?

Använt? Njae, när man byter sida vänder man nån del som har med säkringens funktion att göra. 

Instruktionen är rätt tydlig. Men det går ju uppenbart att göra fel. 

Så det är rätt uppenbart i min värld. Sedan kan jag tycka att åtgärden är lite overkill - men det är väl bara jag det. 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...