qvarnhill Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Fick en förfrågan från en bekant som sökte eftersöksekipage lite stand-by för TORSDAG & FREDAG, 13-14/1. Är inte helt hundra på exakt var men vet att de skulle titta på en mark åt Ärla till... Skicka gärna ett meddelande till mig ASAP så förmedlar jag kontakten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Larsson Posted January 15, 2022 Share Posted January 15, 2022 Tyvär är jag inte så ofta inne på den här sidan. Men till nästa gång så är ett tips att kolla på Jägareförbundets hemsida och sök då på assistans. Där finns eftersöksjägare med som är riktigt duktiga och håller på med nästan bara eftersök. Det är höga inträdeskrav för att ingå. Eftersöksassistans finns inte i alla län ännu men då kan man kontakta eftersökspoolen där det även är höga inträdeskrav. Dom kan även hjälpa till när jaktlagets eftersöksekipage inte klarar ut ett eftersök. Det stora motståndet till att ta hjälp är att "ifall inte jaktlagets eftersöksekipage inte klarar ut det så gör inte något annat det heller" eller "det är nog inte så alvarligt skadat". Så tag chansen att utnyttja den här spetskopentensen inom eftersök! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted January 15, 2022 Author Share Posted January 15, 2022 3 hours ago Thomas Larsson sa: Tyvär är jag inte så ofta inne på den här sidan. Men till nästa gång så är ett tips att kolla på Jägareförbundets hemsida och sök då på assistans. Där finns eftersöksjägare med som är riktigt duktiga och håller på med nästan bara eftersök. Det är höga inträdeskrav för att ingå. Eftersöksassistans finns inte i alla län ännu men då kan man kontakta eftersökspoolen där det även är höga inträdeskrav. Dom kan även hjälpa till när jaktlagets eftersöksekipage inte klarar ut ett eftersök. Det stora motståndet till att ta hjälp är att "ifall inte jaktlagets eftersöksekipage inte klarar ut det så gör inte något annat det heller" eller "det är nog inte så alvarligt skadat". Så tag chansen att utnyttja den här spetskopentensen inom eftersök! Tack! Fick ett par lurnummer av mbbohman som jag förmedlade men vet inte om det behövdes eller ej men tar till mig för de fall jag blir tillfrågad igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts