Hoppa till innehåll

GAIM Compact skytte simulator.


Droggot

Recommended Posts

Hej.
Jag tänkte att det är lika bra att skapa en tråd för oss som har och dom som är sugna på en Gaim skytte simulator.

För er som inte har ett så det detta man behöver köpa.
GAIM Compact
och en sån här.
Oculus Quest 2 128GB - Hitta bästa pris på Prisjakt

Det går bra att köpa det billigaste Oculus headsettet om man inte tänkt spela en massa andra spel på den.

Man måste även ha trådlös internet access annars går det inte att köra alls.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I grund paketet så ligger det dessa program

Sim Pro:  Detta är riktigt bra tränings program där du kan välja vilket djur du vill träna på och vilka vinklar dom skall springa/flyga ifrån samt avstånd och hastighet

Boar: Vildsvins jakt i snötäckt mark helt ok senario (Räckte för mig i början då man får skjuta både på gående och springande vildsvin)

Mallard: Denna är så där tycker jag änderna flyger för sakta för att vara verkligt men lite roligt ändå bra nybörjar träning kanske.

Stag: Jakt på kronhjort också så där blir lite långtråkigt när man har spelat det några gånger.

Bear: Detta är en Beta och kommer nog inte bli något annat. Lite kul är att om man inte hinner skjuta alla björnar blir man uppäten.

Moose Detta är också en Beta som man tröttnar snabbt på.

IPSC: Här skjuter man på stål mål på tid. Kan var kul ibland men finns för lite olika banor men bra träning på att skjuta snabba skott.

Time Challenge: Lite som IPSC fast här rör sig målen också

Det man kan köpa till är.
Hunting Lane: Riktigt rolig tysk drevjakt på gris finns även kron med. Snabba grisar i full fart som kommer från alla håll.

Hilly Forest: Har inte köpt denna så jag vet inte hur den är.

Grass Meadow: Här jagar man dovhjort. Näst efter Hunting Lane i rolighets grad tycker jag. Dov och gris kommer från alla håll men i lugnare tempo än Hunting Lane.

Pheasant hunt: Här är det engelsk fasan jakt du står på en peg och stötta fasaner kommer i full fart mot dig. Enligt mig riktigt utmanande skytte. Kul men svårt.

Sim Pro Clay pigeon: Sporting skytte riktigt rolig tycker jag.

Sim Pro hunting Exam: Jägarexamens skytte.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns en tråd på grannforat som jag har följt. Klart sugen på att köpa en sån här utrustning.

Man kan notera att medlemmar i Svenksa Jägareförbundet har rabatt och får med modulen Sim Pro Clay Pigenon vid köp:
https://jagareforbundet.se/medlem/nyheter-fran-medlemsavdelningen/2021/10/gaim/

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago redtop sa:

Det finns en tråd på grannforat som jag har följt. Klart sugen på att köpa en sån här utrustning.

Man kan notera att medlemmar i Svenksa Jägareförbundet har rabatt och får med modulen Sim Pro Clay Pigenon vid köp:
https://jagareforbundet.se/medlem/nyheter-fran-medlemsavdelningen/2021/10/gaim/

 

Sjyst tips!
Nu bor du lite långt bort men är du söder om Stockholm nån dag så kan du få prova min.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig @Steinbok nu har jag inte fått ett ända klövdjur på mig denna säsong så jag kan inte avgöra om träningen har hjälpt.
Men jag märker ju i skytte simulatorn att träff procenten har ökat och när jag skjuter sämst så skjuter jag ändå bättre än jag gjorde när jag just skaffat den.

Analys delen är super bra och hjälper en ordentligt för att se vad man har gjort för fel i skottet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det går att ta bort rödpunkten, köra med spången enbart, går faktiskt att köra med öppna rm i de andra scenariona också men de är rätt kassa. /C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ropade in en Oculus Quest 2 på Tradera häromdagen, så nu är jag på gång! :D

Såg att leveranstiden på  GAIM nu var ett par dagar så det låter ju hoppfullt. Väntar nog tills jag fått hem Oculusen och ser att allt är OK innan jag beställer GAIM.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom har i dagarna släppt en uppdatering av GAIM till 2.0
Har inte hunnit testa den än men den skall vara en skaplig uppgradering enligt reklamen.

Skall se om jag hinner testa ikväll

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat mln Gaim och köpte till Fasan jakten,

i hagelskyttet kan man nu ändra choke, man  kan också mer noggrant justera ” geväret-kolven-spångbilden” skönt och bra.

grafiken i banorna är lite uppstädad, men det är fortfarande vissa vilt på vissa banor som inte är korrekta, fungerar rätt, accepterar man det, kan anmälas till Gaim, vilket man borde, o spelar vidare så blir man bättre på sitt skytte, 

jag skulle tro att jag har gjort, upp mot 3-4000 skott nu i de olika scenariona och det skulle då motsvara 18-24 tkr med ammo, ganska mycket träning för pengarna, jag är ju långt ifrån klar o har enbart ibland tillräckligt bra/regelbundna resultat.

Kul att fler köper appen, det roar, nästa steg är väl att man/vi kan jämföra, tävla. /C 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Ny uppdatering släppt igår. Nu kan man få avståndslinjer i de olika scenariorna (går att slå av).
Älg och björnjakt är uppdaterade. Nu tycker jag björnen blivit lite roligare. Förut blev man dödad hela tiden, men nu kan man skjuta en hel omgång.

Tydligen nåt nytt vapensystem på gång, med en modulär avtryckarmodul som kan moteras i antingen gevärsstock eller pistol. se mer: https://www.gaim.com/en/products/gaim-hunting-and-gaim-sport-shooting/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De kommer ut med pistoler också för sportskyttarna. Jag uppskattade uppdateringen. /C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja inte precision som jag tolkar det, dynamisk, ev PPC och kanske lite klassiskt grusgropskytte, ang trycket håller jag med dig./C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kollade in på GAIMs hemsida.
Inte så billigt direkt kommer nog vänta tills det kommer några scenario man verkligen vill spela.
Generation 2 Avtryckaren kommer nog vara mycket bättre annars blir det nog svårt att träffa.

https://www.gaim.com/en/products/gaim-hunting-and-gaim-sport-shooting/

 

2022-12-19_14-16-51.png

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen jag köpte min har jag skjutit 21 000 uppskattade skott, ca 3000 sedan uppdateringen den 12 december. Min Gaim har betalat för sig, även i förbättrad förmåga. /C 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

42 minutes ago Christian N sa:

Sen jag köpte min har jag skjutit 21 000 uppskattade skott, ca 3000 sedan uppdateringen den 12 december. Min Gaim har betalat för sig, även i förbättrad förmåga. /C 

Det är lite det jag hoppas på att det ska ge. Dessutom försöker ju dottern ta jägarexamen nu och jag tänker att det inte kan skada med lite extra träning hemma. 

Vilka extra moduler har du köpt till? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har alla utom de två senaste, Five-stand och corn field, just jägarexamen scenariot är nog det sämsta av dem alla. C 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

GAIM för stillastående mål är ingen höjdare.
Snackade med säljaren på mässan om just detta.
Tydligen är det kameran i headsetet som inte lämpar sig för stillastående mål.
Helst skall man inte ha massa fönster och speglar heller där man skall träna för dom förstör också för kameran.

Corn field är ganska kul man får träna snabba anlägg när grisarna kommer i någon skjutgata.
Både långa och korta håll.
Bra träning men blir lite enformigt efter ett tag tycker jag.

Det går helt klart att bara köpa bössan och köra dom scenario som kommer med dom duger helt klart till att börja med.
Det gjorde jag för att sen skaffa lite fler när man blir varm i kläderna.
Med i paketet får du Sim Pro som är ett riktigt bra tränings program där du kan välja vilket djur / vapen du vill träna på och vilka vinklar dom skall springa/flyga ifrån samt avstånd och hastighet
Inte det roligaste men ruskigt bra träning att få in svingen.

Din egen älg/gris/dov/kron/and/fasan bana

Ska du köpa några scenario så tycker jag dessa är bäst om det är kulvapen du vill träna.

Hunting Lane: Riktigt rolig tysk drevjakt på gris finns även kron med. Snabba grisar i full fart som kommer från alla håll.

Grass Meadow: Här jagar man dovhjort. Näst efter Hunting Lane i rolighets grad tycker jag. Dov och gris kommer från alla håll men i lugnare tempo än Hunting Lane.

Hilly Forest: Ganska svårt scenario det är konstiga vinklar när grisarna både springer upp och ner för backar.
Skjuter man en gris och missar så ökar dom ibland takten till en sån jäkla fart att den är svår att få skott på den.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns en finess man kan aktivera i scenarion, där djuren blir varska och kastar om man rör sig för häftigt eller för tidigt. Grass Meadow och dov funkar så. Kan säga att det blir rätt marigt att peta in träffar när djuren kastar till höger och vänster :D

Har inte testat cornfield, men har röjt en hel del Hunting Lane och tycker att detta är löjligt kul. Ibland blir jag lite för uppspelt och skjuter på allt. Sen ibland sansar jag mig och tänker på träffprocenten :whistling: Vansinnigt sporrande att sänka tre grisar på raken, eller att lägga omkull alla smågrisar och avsluta med suggan. Men i all iver är det lätt att dra omkull suggorna först, då åker poängen snabbt åt fanders :D

Kommer att handla utrustningen MEN har lovat hustrun att bli klar med alla renoveringsprojekt först...

/M

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sim pro är ju inte så ”roligt” ur ett spel perspektiv men som träning är det magiskt kul/bra och att få träna bara på höga crossers med fasan är kul, bortom 70 meter blir det allt svårare. …… 

/C

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kört en hel del Hilly Forest nu och den blir bättre och bättre ju mer man kör den.
Jäkligt svåra skott blir det när djuret springer sidledes men även uppåt eller nedåt på samma gång.
Den spöar inte Hunting Lane i rolighets grad men jäkligt bra träning och riktigt bra action.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så är det Hilly är svår, o utmanande så klart. 
 

Sen finns det alltid utrymme för kreativitet, E5400265-D129-45A3-B454-3C5349EACE1F.thumb.jpeg.094be6c1f7d3dd82558ed2be13679658.jpeg

jag ser det som träning för de där svåra eftersöken.. /C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...