qvarnhill Posted February 6 Share Posted February 6 En i hägn skjuten dovhind idag hade en halvläkt skada på utsidan av ena bakbenet och två tydliga, paralella hål på insidan med cirka 6 mm mellanrum. Taxen är inte tillräckligt bredkäftig för att vara skyldig, är det en räv så måste det vara en guldräv... Lo kan säkert ta sig in i hägnet men då borde inte hinden överlevt så vad ska man gissa på? Någon obehörig kan naturligtvis varit inne med en något större hund men knappast troligt (hoppas jag), vill ju helst att det ska vara något jag enklare kan städa bort... 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mad Mike Posted February 6 Share Posted February 6 Den nedre bilden påminner om en liknande händelse jag var med om för många år sen, det visade sig vara tjuvjakt med pilbåge.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted February 6 Author Share Posted February 6 3 minutes ago Mad Mike sa: Den nedre bilden påminner om en liknande händelse jag var med om för många år sen, det visade sig vara tjuvjakt med pilbåge.... Hmmm, kan ju bli lite känsligt om jag städar bort det... Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 6 Share Posted February 6 Ser nästan ut som stick skador, kan det vara nån med horn som det blivit ifrån. Hur såg det ut när du drog skinnet, tänkte om det var djupa hål? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 6 Share Posted February 6 26 minutes ago qvarnhill sa: Hmmm, kan ju bli lite känsligt om jag städar bort det... Tack! Skyddsjakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted February 6 Author Share Posted February 6 5 minutes ago karelsk blandning sa: Ser nästan ut som stick skador, kan det vara nån med horn som det blivit ifrån. Hur såg det ut när du drog skinnet, tänkte om det var djupa hål? Högra hålet är helt runt och djupt, ser ut typiskt som en bitskada av en huggtand, verkar ha läkt fint utan infektion, det vänstra har varit infekterat så det har varit lite såsigt men på god väg att läka det också... Akademiskt för den dog ju för en kula. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted February 6 Author Popular Post Share Posted February 6 8 minutes ago karelsk blandning sa: Skyddsjakt. Är det något på fyra ben som återkommer, dag eller natt, så dör det om jag är på plats! 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted February 6 Share Posted February 6 Kulsplitter som gått under huden på benet och rispat bröstkorgen? Om det stämmer överens i riktning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts