Popular Post seved Posted March 7, 2022 Popular Post Share Posted March 7, 2022 Jag har gjort lite nya knivar I 52100,1095 o Aeb-l. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Snygga alster! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 7, 2022 Author Share Posted March 7, 2022 Tackar tackar va kul att du gillar dom 😊 Seved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 22 minutes ago seved sa: Tackar tackar va kul att du gillar dom 😊 Seved Kul att se på folks alster där dom inte har tummen mitt i handen. Detta är inte mitt område. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 7, 2022 Author Share Posted March 7, 2022 32 minutes ago lsjonsson sa: Kul att se på folks alster där dom inte har tummen mitt i handen. Detta är inte mitt område. Tackar 😊. Jag har mycket träning 😊. Seved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 6 hours ago seved sa: Tackar 😊. Jag har mycket träning 😊. Seved Jag har sett det! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 Den skicklige har oftare tur 😉 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 8, 2022 Author Share Posted March 8, 2022 1 hour ago Dansken sa: Den skicklige har oftare tur 😉 Tackar 😊. Ja herregud vad tiden går fort jag började 92. Seved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 8 minutes ago seved sa: Tackar 😊. Ja herregud vad tiden går fort jag började 92. Seved Man kan tro att du sitter i "Snickarboa" på heltid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 8, 2022 Author Share Posted March 8, 2022 11 minutes ago lsjonsson sa: Man kan tro att du sitter i "Snickarboa" på heltid! Ha ha ja precis, jag har ett vanligt jobb men det blir mycket o ofta på fritiden. Det blir bara knivar, hus och hem samt jakt som jag pysslar med. Seved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 3 hours ago seved sa: Ha ha ja precis, jag har ett vanligt jobb men det blir mycket o ofta på fritiden. Det blir bara knivar, hus och hem samt jakt som jag pysslar med. Seved Jaktsidans egna Emil. Det blir väl så när man intresse för snickeri o jakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 8, 2022 Author Share Posted March 8, 2022 1 hour ago lsjonsson sa: Jaktsidans egna Emil. Det blir väl så när man intresse för snickeri o jakt. Ha ha ja precis. Jag antar att det var oundvikligt 😊😆😂 Seved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 31 minutes ago seved sa: Ha ha ja precis. Jag antar att det var oundvikligt 😊😆😂 Seved Jepp! Häslningar från en f. d. smålänning som har emigrerat till Kalix. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 8, 2022 Author Share Posted March 8, 2022 20 minutes ago lsjonsson sa: Jepp! Häslningar från en f. d. smålänning som har emigrerat till Kalix. Jasså å fn. Ja det är fint norr över. Lite annan kultur på nåt vis. Seved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 4 hours ago seved sa: Jasså å fn. Ja det är fint norr över. Lite annan kultur på nåt vis. Seved Ja visst är det det! Fint i Småland också! Ja, det är det och sedan har man träffat en massa nya vänner också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 9, 2022 Author Share Posted March 9, 2022 16 hours ago lsjonsson sa: Ja visst är det det! Fint i Småland också! Ja, det är det och sedan har man träffat en massa nya vänner också. Ja varje landsända har sin charm 😊. Seved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 44 minutes ago seved sa: Ja varje landsända har sin charm 😊. Seved Vintern kunde var riktigt hemsk i södra änden på Vättern när man bodde i Huskvarna och nordanvinden låg på. Rikligt med snö också. Trafikkaos! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 1 hour ago, lsjonsson said: Vintern kunde var riktigt hemsk i södra änden på Vättern när man bodde i Huskvarna och nordanvinden låg på. Rikligt med snö också. Trafikkaos! Faktiskt håller jag med att området runt den där pölen kan vara ett jävla köldhål.. Och alla BiB häxor som plundra bolaget på fredagen, med bibelstudie påsen på ena armen... uäää Nä, jag förstår helt klart varför du drog... 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 45 minutes ago lindgren sa: Faktiskt håller jag med att området runt den där pölen kan vara ett jävla köldhål.. Och alla BiB häxor som plundra bolaget på fredagen, med bibelstudie påsen på ena armen... uäää Nä, jag förstår helt klart varför du drog... Jag minns än idag när frun var med mig ner första gången och hälsade på mina föräldrar. Det var värre än -40, enl. frun. Tack! Ja, det var skönt att lämna den där hålan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 18, 2022 Author Share Posted March 18, 2022 Några av dom coatade knivarna har fått slidor nu. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Snygga alster som vanligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 18, 2022 Author Share Posted March 18, 2022 3 hours ago lsjonsson sa: Snygga alster som vanligt! Tackar tackar 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 Hur bra sitter coatingen? Hade en s1a med svart blad och det höll ganska dåligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 19, 2022 Author Share Posted March 19, 2022 Jovars tycker det sitter bra. Vi exprimenterade lite o nu sitter det bra tycker jag. Men det är ju en en coating så det slits ju lite med tiden. Här är en som jag har batongat rätt hårt med. Vilket verkar vara det som tar hårdast på coatingen. Huggning och täljning sliter inte alls på samma sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seved Posted March 19, 2022 Author Share Posted March 19, 2022 Denna har jag använt i många år rätt mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts