Jump to content

1/2ggr om dagen mat åt hundarna?

karelsk blandning

Recommended Posts

Normalt ger jag alltid morgon och kväll mat men när dom är sämre på äta så brukar jag dra ner till bara 1 gång och då får dom bara på morgon tills dom börjar äta bättre igen.

Nu har dom bara fått 1 gång om dagen och varit nöjda över det.

11 minutes ago karelsk blandning sa:

Normalt ger jag alltid morgon och kväll mat men när dom är sämre på äta så brukar jag dra ner till bara 1 gång och då får dom bara på morgon tills dom börjar äta bättre igen.

Nu har dom bara fått 1 gång om dagen och varit nöjda över det.

Det låter mkt sunt, ska mycket till innan en hund svälter ihjäl sig. Är det återkommande och nåt du känner igen ? 

Min kompis på jobbet har en flat som han "mutar"  med smaskig dyr blötmat som han ändå petar i,  för min hund verkar det sitta i huvet /skendräktig  och hon ser ut som man försöker giftmörda henne. 

Först börjar den äldre som är lite kräsen med maten vara utan och inte länge efter tar den andra efter och gör samma, men den yngre äter alltid en gång om dagen. Den äldre kan vara utan i flera dagar ibland.

Men när dom börjat äta sämre ger jag dem lite mindre och endast en gång om dagen och om dom äter ökar jag på och ger fortfarande bara en gång, nästan lika mycket som dom får när jag ger dem två gånger om dagen.

Varför vet jag inte, om det beror vad man gör, vars man är eller om det bara är nån idé att han vägrar för att få bättre mat blandat i kulorna. Ofta fungerar det för honom.