MarWat Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Hej, jag har fått ärva två vapen av min farfars bror. Det är ett gammalt hagelvapen och ett salongsgevär, jag har ID nummer och serienummer på dem. Men hur får jag fram modellerna på dem? Tack på förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Med dom knapphänta uppgifter du har lämnat bör du kontakta Saida i stället: Här kan vi inte hjälpa dig. Men om du däremot tar några detaljerade bilder av mekanismerna- öppnade och stängda, hela vapnen, och alla stämplar du kan hitta- tillsammans med en beskrivning.... - då ökar dina chanser att få hjälp avsevärt 😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrT. Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 53 minutes ago Dansken sa: Med dom knapphänta uppgifter du har lämnat bör du kontakta Saida i stället 🤣🤣🤣 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blaser66 Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Haglan absolut en Suhl o salongarn en Brno no2 ällä 1x2 ? /Jolu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarWat Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Hej! Förlåt för inaktivitet. Det är ett kulgevär som laddas med löst magasin av .22lr (5.6x15R). Min farfar har ägt det sedan många år tillbaka och kan nog ha köpt det begagnat på sent 40 tal. Allt jag vet är att det är ett husqvarna och har serienummer 998 och ID SE1232336. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Jäklar vilken gammal klenod, fått rejält med stryk.. Undrar hur många älgar den lagt omkull? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarWat Posted May 1, 2022 Author Share Posted May 1, 2022 På 2022-04-30 at 01:53 Hipshot sa: Jäklar vilken gammal klenod, fått rejält med stryk.. Undrar hur många älgar den lagt omkull? Nog mest kattungar och råttor tyvärr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts