Hoppa till innehåll

22 lr och ljuddämpare


JaktTotte

Recommended Posts

Hejsan alla, har en anchütz 525 som jag lagt en sako optisup 22 dämpare på, tycker dock det smäller sjukt mycket? När jag spelade in filmen nedan så noterar jag att andra dämpade smällen låter mycket mindre, ojämn fart på ammunitionen? Kan det bero att den är gasopererad som gör att det smäller mera? Ammunitionen är cci sub-sonic hp. Tacksam för svar och teorier.

 

Mvh Christoffer

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja först vill jag gratulera dig till att bo på Åland, i Finland eller av annan anledning ha en klass 3-4 dämp på tillstånd, vi är ännu inte inne i juli månad. 
det du upplever med dämpen är något som kallas för ”first round pop” då dämpen är kall och tom på gas blir motståndet/dämpningen i den längre än för efterkommande skott. 
 

vissa dämpare lider mer av detta än andra. Vänligen C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tusen tack Christian, kan va så enkelt, ska pröva lite annan ammunition med för test. Tillstånd å tillstånd. Har du licens för det aktuella vapnet du tänkt dämpa så är det bara att knalla in på närmsta vapenbutik och köpa över disk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör Vaima tror jag den heter, fick för mej att det var ngt märke som Sako krängde. Den är gammal som gatan.. alu rör med plastbafflar. Oavsett så är den väldigt effektiv med all subsonic plugg. Säker på att det är subsonic plugg du testat med? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Hipshot sa:

Jag kör Vaima tror jag den heter, fick för mej att det var ngt märke som Sako krängde. Den är gammal som gatan.. alu rör med plastbafflar. Oavsett så är den väldigt effektiv med all subsonic plugg. Säker på att det är subsonic plugg du testat med? 

https://www.cci-ammunition.com/rimfire/cci/sub-sonic_hp/6-56.html såna plugg är det jag provat med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Hipshot sa:

Ska inte höras alls.. kraftigaste ljudet jag får är smällen när kulan slår i målet/fågeln..

Nä jag har förstått det, får pröva annan ammo och se om det gör någon skillnad...

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...