aasenheim Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Jag gillar ju gamla häckar till bössor men tre klass 1:or i 1600-serien är ju både lite överdrivit och trist... ska därför byta inn6,5:an mot nåt annat. Har känt och klämt på ett flertal och fastnat för tikka m65, heym sr20 och mannlicher luxus. Jagbgillar samtliga fast på olika sätt. Ska främst ha den till bock och smygjakt. det är ju lite olika stil på bössorna men om manstruntar i kolvarnas utformning och snackar ren byggkvalitet, precission samt möjlighet att få tag i reservdelar . Hur hade ni tänkt och valt då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robban.jagaren Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Av de tre är mitt val, Heym SR20. Då med magasinspärren nere i varbygeln likt Remington 700, Husqy 1900, CG 1900. De brukar skjuta riktigt bra. Lätta och smidiga. Finns färdiga vridmontage att få tag på till rimliga pengar. Å vanliga fästen brukar inte heller vara några problem. Gillar dem skarpt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aasenheim Posted May 7, 2022 Author Share Posted May 7, 2022 46 minutes ago robban.jagaren sa: Av de tre är mitt val, Heym SR20. Då med magasinspärren nere i varbygeln likt Remington 700, Husqy 1900, CG 1900. De brukar skjuta riktigt bra. Lätta och smidiga. Finns färdiga vridmontage att få tag på till rimliga pengar. Å vanliga fästen brukar inte heller vara några problem. Gillar dem skarpt. Låter bra! Har Heym alltså egna vridmontage? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Jag har komplett vrid till sr20 ink 3 par ringar över om du behöver. Har jagat med SR20 i 30 år, hoppas på 30 till. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aasenheim Posted May 7, 2022 Author Share Posted May 7, 2022 23 minutes ago MKJ sa: Jag har komplett vrid till sr20 ink 3 par ringar över om du behöver. Har jagat med SR20 i 30 år, hoppas på 30 till. Ok! Har ju inte köpt bössa än men vad kostar montaget om det blir köp? mvh andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Vi tar det om du handlar. De äter inte bröd där de ligger så länge. //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aasenheim Posted June 4, 2022 Author Share Posted June 4, 2022 Blev ingetdera. Råkade ropa in en Krico på auction. Får se om den känns bra! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlaK Posted January 28 Share Posted January 28 På 2022-05-07 at 19:54 MKJ sa: Jag har komplett vrid till sr20 ink 3 par ringar över om du behöver. Har jagat med SR20 i 30 år, hoppas på 30 till. Har du grejerna kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted January 28 Share Posted January 28 Ja, har väl för gott ställt antar jag.😄 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlaK Posted January 28 Share Posted January 28 3 hours ago MKJ sa: Ja, har väl för gott ställt antar jag.😄 Vad vill du ha för det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted January 28 Share Posted January 28 På 2022-06-04 at 18:24 aasenheim sa: Blev ingetdera. Råkade ropa in en Krico på auction. Får se om den känns bra! Fan va kul! Krico ÄR mysiga grejer, riktigt mysiga faktiskt. De och HDF (samma?) har riktigt sköna kolvar och fin slutstycksgång. Löstagbart magasin även..vilket jag tror äldre tikkor saknar? Hur som så tror jag detta blir svinbra! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aasenheim Posted January 30 Author Share Posted January 30 På 2023-01-28 at 23:09 Hipshot sa: Fan va kul! Krico ÄR mysiga grejer, riktigt mysiga faktiskt. De och HDF (samma?) har riktigt sköna kolvar och fin slutstycksgång. Löstagbart magasin även..vilket jag tror äldre tikkor saknar? Hur som så tror jag detta blir svinbra! Har blivit både rå och älg med bössan i år. Kan inte vara annat än nöjd! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted January 30 Share Posted January 30 På 2023-01-28 at 21:50 OlaK sa: Vad vill du ha för det? Du får väl ge mig ett bud via pm så får vi se om jag tycker det värt det. Just nu använder jag det ju inte men har fortfarande 2 sr20 i skåpet. Det är f.ö. 1 par 1 tum och 2 par 30mm. Kan saknas nån skruv men annars komplett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlaK Posted January 31 Share Posted January 31 14 hours ago MKJ sa: Du får väl ge mig ett bud via pm så får vi se om jag tycker det värt det. Just nu använder jag det ju inte men har fortfarande 2 sr20 i skåpet. Det är f.ö. 1 par 1 tum och 2 par 30mm. Kan saknas nån skruv men annars komplett. Går inte att skicka pm. 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted February 1 Share Posted February 1 kanske var fullt, prova igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts