Popular Post Dansken Posted May 18, 2022 Popular Post Share Posted May 18, 2022 När man börjar bli gammal och musklerna tynar bort går gränsen för vilka grisar man får över kanten på Heck Pack'en någonstans vid 50- 60 pannor- sen börjar det bli tungt... Så om man nu kan slida den upp över kanten kan man höja ribban något för vad man skjuter hål i när man är själv mitt i natten. Detta är en prototyp- man ska naturligtvis inte göra den större än man kan transportera den (utanför kupe'en) 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Dansken Posted May 18, 2022 Author Popular Post Share Posted May 18, 2022 Sen kan man också ha block och talja till hjälp: för varje gång man skär linan blir man dubbelt så stark, så dubbelt skuret blir jag nästan lika stark som jag engång var.... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 23 minutes ago Dansken sa: När man börjar bli gammal och musklerna tynar bort går gränsen för vilka grisar man får över kanten på Heck Pack'en någonstans vid 50- 60 pannor- sen börjar det bli tungt... Så om man nu kan slida den upp över kanten kan man höja ribban något för vad man skjuter hål i när man är själv mitt i natten. Detta är en prototyp- man ska naturligtvis inte göra den större än man kan transportera den (utanför kupe'en) Helt rätt! Man måste tänka på sin ålder och hur mycket muskler som finns tillgängliga. Snyggt arbete Svend! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrT. Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 22 minutes ago Dansken sa: Sen kan man också ha block och talja till hjälp: för varje gång man skär linan blir man dubbelt så stark, så dubbelt blir jag nästan lika stark som jag engång var.... Du kanske får börja ta emot beställningar vid sidan om vapensmideriet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 22 minutes ago Dansken sa: Sen kan man också ha block och talja till hjälp: för varje gång man skär linan blir man dubbelt så stark, så dubbelt blir jag nästan lika stark som jag engång var.... Med talja blir det inga problem med en galt på +100 baljor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Just now MrT. sa: Du kanske får börja ta emot beställningar vid sidan om vapensmideriet. Svends patent! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrT. Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Just now lsjonsson sa: Svends patent! Exakt ! han får lämna in en patentansökan, innan kineserna kopierar uppfinningen (men dom bryr väl sig inte om patentskydd, antar jag). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 50 minutes ago MrT. sa: Exakt ! han får lämna in en patentansökan, innan kineserna kopierar uppfinningen (men dom bryr väl sig inte om patentskydd, antar jag). Ja, kineserna är pigga på att sno uppfinningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Ska bara "hitta" tid, så kommer du få lite feedback Just nu snor valpen för mkt tid för att jag ska hinna vara i garaget.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted May 20, 2022 Share Posted May 20, 2022 Kommer det någon test bild snart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted May 20, 2022 Share Posted May 20, 2022 10 minutes ago karelsk blandning sa: Kommer det någon test bild snart? ....med en fet galt på ca 100 pannor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Dansken Posted October 7, 2022 Author Popular Post Share Posted October 7, 2022 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts