Popular Post Dansken Posted June 23, 2022 Popular Post Share Posted June 23, 2022 Nu när sommarvärmen har kommit över oss får vi inte glömma att det är lika varmt för våra fyrfota vänner. Vi kan ta en grogg (för er genomordentliga svenskar finns även ett alkoholfritt alternativ) här i midsommartider. Då kanske hunden också vill ha något som är både gott, kul och svalkande medans vi hoppar små grodorna. I nya utskicket/ tidningen från hundstallet var tips på hur man kunde göra "pinnglass" till hundarna: Blött hundfoder i botten av en pappmugg, morot, gurka och lite annat, fyll på vatten, ett tuggben som pinne, och in i frysen. Nu har jag gjort några stycken- får se om Charles Elwood gillar dom. Jag tror inte att hundstallet misstycker att jag stjäl deras tips och vidarebefordrar det till er. Trevlig midsommar- till våra hundar med. Och BTW: Har ni en summa över så ge gärna ett bidrag till Hundstallet- det är många hundar som far illa, eller till djurskyddsföreningar som just nu hjälper djur i Ukraina som har kommit "i klämm" i Gnomens krig. 4 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted June 23, 2022 Author Share Posted June 23, 2022 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted June 23, 2022 Share Posted June 23, 2022 Dom får inte bli bortskämda. Jag har blandat ut köttfärs i vatten och fryst in åt dem nån gång. En av mina är lite kräsen så blöta frusna hund kulor hade inte vart intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted June 23, 2022 Author Share Posted June 23, 2022 Alla mina hundar (förutom Humlan) har det aldrig varit problem med maten, ätat eller fjäska med maten. Största problemet har varit att få undan fingrarna nog fort..... 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Dansken Posted June 24, 2022 Author Popular Post Share Posted June 24, 2022 Den var han sysselsatt med en bra stund i värmen 😉 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted June 24, 2022 Share Posted June 24, 2022 Vad är i på sista bilden, morötter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted June 24, 2022 Author Share Posted June 24, 2022 2 hours ago karelsk blandning sa: Vad är i på sista bilden, morötter? Yepp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts