Hoppa till innehåll

Jag undrar hur många skadeskjutna djur som springer runt i USA?


Dansken

Recommended Posts

När man ser deras filmer som dom lägger ut på youtube utan att skämmas. Man kan ju undra: Om det är sånt man skryter över hur ser det då inte ut med dom dåliga skott?

Dom får inte göra eftersök med hund, dom skjuter som krattor, och dom verkar helt sakna etik och moral.

Fy fan.... tänker första hand på grisarna, som för all del räknas som skadedjur, men det ser inte mycket bättre ut med andra djurslag heller...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Dansken changed the title to Jag undrar hur många skadeskjutna djur som springer runt i USA?

Det konstigaste tycker jag fasen är att de inte får använda hund för eftersök (tror de får på vissa ställen ? Men inte mestadels?). Istället går de runt och letar själva och har sig.. ofta väldigt länge nästan på måfå.

Grisarna är väl typ en helt annan femma. Som skadedjur som sagt, så de behandlas ju så. Känns trist, men vet inte om det finns nått alternativ direkt.

I flera delstater och områden får man ju inte jaga rådjur med kula heller tex. Pilbåge går dock bra, och hagel.. undrar vad det får för effekt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 minutes ago Dansken sa:

När man ser deras filmer som dom lägger ut på youtube utan att skämmas. Man kan ju undra: Om det är sånt man skryter över hur ser det då inte ut med dom dåliga skott?

Dom får inte göra eftersök med hund, dom skjuter som krattor, och dom verkar helt sakna etik och moral.

Fy fan.... tänker första hand på grisarna, som för all del räknas som skadedjur, men det ser inte mycket bättre ut med andra djurslag heller...

Finns så förbannat mycket skit skytte, skit etik och skit moral på många filmer på tuben....

Någon jävla idiot som reser till Afrika på jakt och kan fan knappt gå eller bära sitt eget vapen och än mindre hantera och skjuta densamma.

Bär ett laddat vapen osäkrat med pipan in i ryggen på PH, så man fan vill spy.

Behöver guidning för att ens kunna lägga upp vapnet rätt i tripoden, skjuter i vomen och ph säger good shot och fanskapet kan knappt eller måste ledas till att ladda om och det ser fan i mig ut som en jävla pajas nätt och jämt så fanskapet får i en ny patron och det tar dessutom 10 sekunder....

Mår fysiskt och psykiskt dåligt när dessa jubelidioter förstör vårt anseende i precis varje detalj i deras agerande.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En amerikansk kollega berättade att han fick fyra hjortar med ett skott på premiärdagen. Hans sköt en själv, men hittade tre till döda medan han transporterade ut sin till närmaste väg... dvs djur som skjutits samma morgon, men som sannolikt trillat utanför synhåll. Då skjuter man tydligen vidare 🤮...

  • Confused 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg orden från min tidiga ungdom jagandes hjort i Montana där min kompis jobbade. Son, if you see a deer don't think, just unload. Var själv samtidigt på grönsaksfarm i Sacramento, var grymt avis på hans placering i Montana då det påminde klimatmässigt mer om Sverige och hade klassiskt präriejordbruk och mycket jakt.

Till saken hör att vi hade Rem 870 med mag längre än pipan med öppna rm och slug. Skotthåll inte sällan +100m. Inte bara snyggt och etiskt är väl summeringen.

Whitetailen var lite som våra vildsvin, stygga på grödorna.

Hade jag inte behövt åka hem för lumpen är nog risken man blivit kvar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...