Popular Post Sako280 Posted August 9, 2022 Popular Post Share Posted August 9, 2022 Blev en till galt på runt 100kg med små betar på nya marken verkar gott om vilt där såg många rådjur plus en hare. Sköt galten halvtolvpå natten så de blev en lång natt kom i säng vid 3tiden 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjöfågeljägare Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 Grattis! Jag väntar på att ta första grisen på ett nytt arrende på Kalmarslätten. Fullt med grisgångar i spannmålen men häromkvällen fick grisgänget ( tre st 80-90kg) vind av mig precis när de började komma i håll.... Imorgon kanske, eller som bifångst på bockjakten.😜 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako280 Posted August 22, 2022 Author Share Posted August 22, 2022 Kom en massa grisar på besök la ut en majsbomb idag ska sitta imorrn och se vad som händer 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Sako280 Posted March 17, 2023 Author Popular Post Share Posted March 17, 2023 nu har dom fått kultingar grisarna här såg ca 12 grisar när ja va ute med hunden dom va inte stora pyjamas grisarna 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Sako280 Posted August 25, 2023 Author Popular Post Share Posted August 25, 2023 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Sako280 Posted August 25, 2023 Author Popular Post Share Posted August 25, 2023 100kg plus inatt skjuten 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted August 25, 2023 Share Posted August 25, 2023 Grattis 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako280 Posted August 25, 2023 Author Share Posted August 25, 2023 tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 25, 2023 Share Posted August 25, 2023 Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako280 Posted August 25, 2023 Author Share Posted August 25, 2023 tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Sako280 Posted April 16 Author Popular Post Share Posted April 16 Har fan blivit hur mycke vildsvin som helst på marken nu sköt en 80kg galt igår kom ut över 20grisar sambon hade 15 vid sig de va en seg gris sköt han genom bogarna såg hur han föll låg och sprattla lite va stilla sen så jag gick efter fyrhjulongen med kärra va tebax efer ca 15 min såg han levde så stack han i halsen. sköt med 6,5 creedmoor med gmx 120gr kula 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted April 16 Share Posted April 16 Fullkomligt exploderat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted April 17 Share Posted April 17 17 hours ago Sako280 sa: Har fan blivit hur mycke vildsvin som helst på marken nu sköt en 80kg galt igår kom ut över 20grisar sambon hade 15 vid sig de va en seg gris sköt han genom bogarna såg hur han föll låg och sprattla lite va stilla sen så jag gick efter fyrhjulongen med kärra va tebax efer ca 15 min såg han levde så stack han i halsen. sköt med 6,5 creedmoor med gmx 120gr kula Är det inte lite lite skjuta med om djuret lever så pass länge efter det passerat bägge bogarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako280 Posted April 17 Author Share Posted April 17 De är kopparkulans fel när jag har skjutit med vanliga blyspets har dom dött snabbt den går som helmantel nästan gmx kulan 6,5 duger bra till gris annars behövs ej grövre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako280 Posted June 13 Author Share Posted June 13 får nog gå ut ikväll dom har varit ett par kvällar i rad nu 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts