Hoppa till innehåll

Imorrn bockjakt


Sako280

Recommended Posts

Kommer bli kul imorrn har sett flera riktigt fina bockar på mina marker har sett 6 st sextaggare riktigt fina alla sen ett antal mindre sexor +  många andra bockar 

Jagar  på 350ha sonen kommer med ibland. Han brukar va med första dan får han en fin bock är han nöjd. Skitjakt på er

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag åker traditionellt några mil österut imorgon kväll för att se om jag kan lura gammelbocken som gäckat mig i några år. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va- var det i morgon? Var det inte i dag? Jag har redan skjutet en bock: han hänger flådd och urtagen här ute...

Han visste inte heller vilket datum det var...

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte först testa på hemmamarken men det var fler i det andra jaktlaget jag gått med i som skulle gå ut imorgon kväll, så jag åker dit istället för premiären :) Då får jag även en chans på att hjälpa någon ta hand om sin bock även om jag inte skulle skjuta något själv, vilket vore en bra uppfräschning av kunskapen för min del.

Och förstås en möjlighet att skjuta min första räv å, vilket jag lär göra om chans uppstår!

Här hemmavid har jag nu två senaste kvällarna haft en liten bock med minihorn ställa sig ca 80-100 meter från mina bärbuskar ute på åkern och bara hänga där medans jag skördar saker i trädgården. Men alltså, nä, jag åker nog iväg en bit i området i första taget. Den vore för lätt, iaf nu.


 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...