Hoppa till innehåll

Bockjakten 2022


aasenheim

Recommended Posts

2 minutes ago aasenheim sa:

Klart att årets bockjakt ska ha en egen tråd där vi kan dela jaktupplevelser ock lite bilder. Själv hade jag en fantastiskt spännande bockjakt på morgonen och lyckade skjuta en ynklig liteN bock som jag tyckte passade att tas bort. Alltid kul att få skjuta på premiären!

F05B9297-CEE6-4C8F-AA86-A2621A163190.jpeg

Grattis till bocken och grattis till ett intressant vapenval, en Krico 902? Hur trivs du med den? Det va min drömbössa under många år, blev en Krico 700 DLS istället för mig. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Joacim sa:

Grattis till bocken och grattis till ett intressant vapenval, en Krico 902? Hur trivs du med den? Det va min drömbössa under många år, blev en Krico 700 DLS istället för mig. 

Yes en 902 deluxe. Första jakten med denna bössa. Så än så länge är den 100 procentig! Trivs med att bra med den i skogen, väldigt smidig trots ljuddämparen. Jag gillar den nätta framstocken och det ganska fylliga pistolgreppet. Trycket är betydligt bättre än vad jag är van vid från mina andra bössor. Den har fasta recknagel riktmedel där det främre går att gänga bort och byta mot ljuddämpare vilket jag uppskattar. Tror inte det är original dock. Kalibern är 30-06. Det är ju en pipbytare men tyvärr verkar det inte gå att hitta några pipor längre, tror inte bössan sålde så bra när det begav sig. Det enda jag inte gillar är att den har magasin. Föredrar ”fast” magasin. Får se om jag kommer att kunna lev med det. Nåväl träbiten är snygg också! Skjuter 25mm träffbilder med Oryx 11,7.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här fick jag bara myggbett i morse men gör ett nytt försök i kväll, tänkte sitta i ett torn med min Thermacell istället för att försöka smygjaga :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag få riktigt svårt att koncentrera på jobb. Ska sticka om 1,5 timme och fixa grejer innan jag ska ut till marken! Ska nog se över packningen istället.....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago MarkusR sa:

Jag hade sett fram emot strimlat brynt rådjurshjärta till kvällsmackan men ttsx är för brutalt effektiv. DSC_2627.thumb.JPG.84e246e8840154535e7adac4be2e97d6.JPG

Jag fick i alla fall inviga heckpacken jag monterade igår.

DSC_2628.thumb.JPG.288e0c77f874939e97d273c7c40ebab3.JPG

Min bock närmast.

Två mindre, bra gjort.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now karelsk blandning sa:

Två mindre, bra gjort.

Små men jämna fina sexor, de hade kanske blivit fina med ett par år till.det får vi aldrig veta nu 🙄

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago MarkusR sa:

Jag hade sett fram emot strimlat brynt rådjurshjärta till kvällsmackan men ttsx är för brutalt effektiv. DSC_2627.thumb.JPG.84e246e8840154535e7adac4be2e97d6.JPG

Jag fick i alla fall inviga heckpacken jag monterade igår.

DSC_2628.thumb.JPG.288e0c77f874939e97d273c7c40ebab3.JPG

Min bock närmast.

Grattis!

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Joacim sa:

Slänger in en bild här med, lite i minsta laget men fick in honom fint på lock så kunde inte riktigt låta bli 🙈20220816_053742.thumb.jpg.c1fa09043684c1f04ab9fc0d2b77f9dd.jpg

Grattis till fin bock!

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jobbat från 7-20 så inte direkt någon jakt här, åskoväder i natt gjorde ju inte direkt att sömnen var god heller.. :blink:

  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Engelbrekt sa:

Jodå, en löpkatt störde min sömn så jag gick ut kl 05 för att skendränka den med en hink vatten…kollade ut på ängen, där stod han redo att att tappa kraften i bogarna.

Inget lockande, bara tidig morgonpromenad i kalsongerna.

3F5E41EC-DB3B-42E6-9C2F-A70D33988424.jpeg

Grattis!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En lugn kväll för mig igår, men två av kamraterna i nya jaktlaget fällde varsin bock. Så jag fick vara med och studera efterarbetet vilket ändå känns bra nu inför jag ska ge mig ut ensam hemmavid. 

Vi jobbade dock i slaktboden så det var upphängda djur.. Det kan jag väl iofs göra här hemma också, men ska kika ut nått ställe där jag kan hänga upp.. köpte ett sånt enkelt spel/upphängning förut för rådjur just så det bör vara ganska smidigt. Ett träd eller nått..

_kanske_ blir en tripp ut på egen hand ikväll. Får se hur jag känner.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...