Jump to content

Renovering av sikte

aasenheim
 Share

Recommended Posts

Har ett äldre Docter VZF som har fått nån form av beläggning på en av de främre linserna. Mycket störande i motljus. Gillar gluggen o h undrar därför om nån var koll på bra ställe att lämna in för renovering?

2 hours ago Raggarö sa:

Kontakta Noblex:

https://de.noblex-e-optics.com/en/pages/reparatur

Alternativt, kontakta optikrenoveringsfirma här i Sverige. (glömt alla namn utom Teds optikservice och Lunette instrumentservice)

Raggarö

Tackar!

Det kan i vissa fall löna sig att kontakta tillverkaren, det har hänt att de lagat kikarsikten på garanti (goodwill) trots att garantitiden gått ut.

(Rekordet tror jag innehas av ett 60-tals Helia som skickades med butiksinnehavarens kompis från Christchurch till Österrike för utvärdering. Siktet kom tillbaka till NZ via en kompis till ägaren som skulle ner och jaga. I paketet låg siktet + ett A4 med en halvsida åtgärder som utförts - Free of charge)

Raggarö

Samma för mig fast med en Leupold Scandinavia. Är inte första ägaren men siktet ser ut som nytt förutom beläggningen man ser på frontlinsens insida. Syns dock inte i siktet.

Ska man skicka den till USA?

1 hour ago dptrapper sa:

Samma för mig fast med en Leupold Scandinavia. Är inte första ägaren men siktet ser ut som nytt förutom beläggningen man ser på frontlinsens insida. Syns dock inte i siktet.

Ska man skicka den till USA?

SWEDEN

RUAG Ammotec Sweden AB
Attn: Mr. Anders KARLSSON
Dammbrovägen 1
SE-691 80 Karlskoga
SWEDEN
Tel: +46 (0)10 602 3400
Email: info@Gyttorp.se
info.se.ammotec@ruag.com