MagnusN Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Erfarenheter av olika preparat??? Tänker be om en kur med Interceptor (samma substans som Milbemax) för det verkar som att hunden har problem med att följa spår. En del säger Stronghold/Advocate men det är bara Interceptor som har "indikation mot noskvalster" (men det är enligt min erfarenhet en fråga om tillverkaren har betalat för en studie som påvisar, det kan gå lika bra ändå). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
detstorabla Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Körde advocate på min förra året då jag misstänkte noskvalster. Det funkade uppenbarligen då problemet försvann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 Jag har gett stronghold åt mina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted November 25, 2022 Author Share Posted November 25, 2022 Tog recept på Stronghold och travade in på apoteket för att få veta att det inte kan levereras förrän i mars. Ska kolla om Advocate finns nu. Annars får det bli Milbemax som är samma sak som Interceptor men man kan köpa det receptfritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted November 26, 2022 Author Share Posted November 26, 2022 Visade sig att apoteksmänniskan lurade mig och hade kollat på Stronghold för katt som är restat. Gick att få tag på till hund. Tur att man är cynisk och kollar upp saker själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted November 26, 2022 Author Share Posted November 26, 2022 Hoppas på bra fjong mtp ”Nyligen behandlade djur skall ej vistas i närheten av eld, eller andra ställen där gnistbildning kan förekomma, förrän tidigast 30 minuter efter behandlingen eller när pälsen är torr.” Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 5 hours ago MagnusN sa: Hoppas på bra fjong mtp ”Nyligen behandlade djur skall ej vistas i närheten av eld, eller andra ställen där gnistbildning kan förekomma, förrän tidigast 30 minuter efter behandlingen eller när pälsen är torr.” Sen ska man väl inte klia och peta där dom fått dropparna sägs det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts