Jump to content

Garmin 320 pejlar avigt sedan innan jul

MagnusN

Recommended Posts

Är det fler som har problem med att 320 (eller annan garminmodell) pejlar fel?
Har hört om 3 utöver mig själv som haft problem de senaste veckorna.

Sedan annandagen pejlar min 320 inte bra. Just på annandagen var den fullständigt ur gängorna. Det har blivit en smula bättre men till och från visar den helt motsatt riktning, snurrar och virrar. 

Du har säkert testat att kalibrera den men om inte testa det.

Hade man vart och jaga och använder dubbla band som mig så hade det synas fort om det felade.

42 minutes ago karelsk blandning sa:

Du har säkert testat att kalibrera den men om inte testa det.

Hade man vart och jaga och använder dubbla band som mig så hade det synas fort om det felade.

Ja, har kalibrerat flera gånger på olika platser.

1 minute ago MagnusN sa:

Ja, har kalibrerat flera gånger på olika platser.

Gissade det, undra vad det är då.

Unna dig en ultracom så har du hunden i telefon.

Kör ju wehunt som telefonpejl, mest för att bjuda passarna på hundinfo men också som långpejl. Den funkar bra.

Men en telefonpejl kan aldrig bli förstahandsvalet för mig, kalla fingar, knapplås, regn på display och knackig mottagning. Den reakativa pejlen när man gå på stånd och så länge hunden är inom 2km kommer alltid vara garmin även om ögonen börjar ge sig. Kör 320 läge i alpha50.

Upplever också svackor ibland men det är oftast tillfällen då det är många användare i skogen/på samma jakt.

Jag upplever att om man är på gods, så stör ibland 320 och alpha varandra, men jag har inte trorrt på fötterna..

2 minutes ago lindgren sa:

Jag upplever att om man är på gods, så stör ibland 320 och alpha varandra, men jag har inte trorrt på fötterna..

God tanke, men är nog inte så för mig. Den snurrade och dummade sig när vi jagade i torsdags i den uppländska obygden. Var nog bara en annan 320 i närheten, för det kan inte ha varit många runt om som jagade, hörde inte ett skott på hela dagen.

• 1 month later...

Som uppdatering kan jag säga att pejlen skötte sig fint i sista halvan av januari.