Jump to content

Mail till riksdagsman?

Mad Mike

Recommended Posts

Har någon testat att Maila till riksdagsman och om så får ni något sorts autogeneterat svar eller ett faktiskt svar?

Gäller vapenrelaterad fråga.

Jäkligt olika; om de svarar, vem som svarar och om de överhuvudtaget svarar på ställd fråga.

Det bästa (ärligaste) svaret fick jag av en sosse, upphöjd till Bryssel (sedemera avliden)

På frågan om vapendirektivet svarade han:

Jag tycker.....

Partiet tycker....

Partipiskan i EU tycker......

Ovanligt sund människa.

Raggarö

Jag har mailat Sten Bergheden men aldrig fått något av överhuvudtaget. Kan förstås ha hamnat i hans skräppost.

Okej som jag misstänkte, det var Sten jag funderade på men känns inte som någon idé nu.

Ibland kan det löna sig att likt katten runda gröten....

Det finns andra som kan "väcka" Stens uppmärksamhet, kanske Lundh Kopparklint eller någon annan i samma följe.

Raggarö

1 hour ago Mad Mike sa:

Okej som jag misstänkte, det var Sten jag funderade på men känns inte som någon idé nu.

Jag känner Sten sedan lite bonnastudier. Jag kan ha en väg in vid sidan av skräpfiltret om du vill ha hjälp. 

23 hours ago kkjon sa:

Jag känner Sten sedan lite bonnastudier. Jag kan ha en väg in vid sidan av skräpfiltret om du vill ha hjälp. 

Jag kanske återkommer,  den här kopparklint verkar skärpt, ska fundera. 

Före val från opposition får man alltid svar på det mesta, sen om det är lygens och tomma utfästelser?

Ja du det verkar sällan bättre.

Efter val får man inga svar alls och definitivt inte på frågor emanerade ur ovanstående.

Regeringens företrädare är allt som oftast totalt tysta utan makten av offentliga medias tyngd.

Läs för all del om tex PM Nilssons kriminella Ål-fiske, en perfekt paradox för offentlighet, öppenhet och en mediernas man.