Hoppa till innehåll

Vad f*n var det som precis hände? Skräckfilmsmink?


Vetgirig

Recommended Posts

Fullt medveten om att det är fredagskväll men jag lovar att flaskan med sauvignon blanc inte öppnades förrens efteråt 😃

Tänk er följande: Sambon läste för barnen och jag satt i köket och scrollade på telefonen. Plötsligt hör jag ett rejält skrik utifrån. Ett sånt där dödsångestskrik som om något djur blev taget av typ en räv. Riktigt högt och hjärtskärande. Så kan det gå tänkte jag och skrolla vidare. Ljudet återkomm straxt igen om jag blev nyfiken. Tog en rejäl ficklampa och hoppade i stövlarna och smyger ut. Skriket fortsätter stötvis. Så pass att jag faktiskt känner lite obehag trots att jag bara är 15m från huset. Inser att ljudet kommer från andra sidan pallkragen, smyger runt och samtidigt dubbelklickar för att lampan ska maxa och förhoppningsvis "paralysera" djuret så jag hinner se vad det är.

Döm om min förvåning när jag ser en mink som står där och vrålar i högan sky. Fattar inget men eftersom både höns och fasaner finns i närheten går jag lugnt in och hämtar en bössa och går ut igen. Knappast troligt att den är kvar men värt ett försök. Den lille rackaren står kvar och bara blänger på mig och jag hälsar tack och godnatt.

Går in och häller upp ovan nämnda vin och undrar va fasen som precis hände. Det går ju ändå relativt snabbt allt ihop och det blåser rejält för att verkligen öka skräckfilmsstämningen. Men vad i hela fritiden höll den minken på med?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Vetgirig changed the title to Vad f*n var det som precis hände? Skräckfilmsmink?

Kanske det, ska ta en närmare titt idag gällande kön!

Det var som sagt rejält blåsigt och träligt så jag gissar mer på någon form av attack. Tar räv mink om tillfälle ges?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 minutes ago Vetgirig sa:

Kanske det, ska ta en närmare titt idag gällande kön!

Det var som sagt rejält blåsigt och träligt så jag gissar mer på någon form av attack. Tar räv mink om tillfälle ges?

Är väl mycket troligt, räven tar nog det den där tag i och hittar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Märkligt.. jag skulle gissa utan att veta att minken satt tänderna i ngt som tagit sig iväg typ.. eller såg du minken vråla?

Nej du såg den skrika kom jag på nu..

Fan vet.. jättekonstigt! 

Den hade kanske ont och du hjälpte den med illabefinnandet? Bra jobbat 🙂

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var en hane så lite vårpilsk kanske det var. Det stämmer att jag såg den skrika. Stod två meter bort från den både första och andra gången!

Kan nämna att det låt en tomhylsa övers i magasinet så det klicka först och sen mantelrörelse men det brydde den sig inte om utan stod lydigt kvar!

Faktiskt tagit tre minkar i trädgården i vinter, två i fälla och sen denna!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Vetgirig sa:

Det var en hane så lite vårpilsk kanske det var. Det stämmer att jag såg den skrika. Stod två meter bort från den både första och andra gången!

Kan nämna att det låt en tomhylsa övers i magasinet så det klicka först och sen mantelrörelse men det brydde den sig inte om utan stod lydigt kvar!

Faktiskt tagit tre minkar i trädgården i vinter, två i fälla och sen denna!

Se där ja!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...