MagnusN Posted May 17 Share Posted May 17 Fick ett bra erbjudande på en Tesla model Y och blev lite sugen på att byta bil. Nu har jag aldrig tittat i en i verkligheten så vi får väl se hur det blir. Någon som har erfarenhet av hur mkt plats det finns för hundbur? Behöver bur för 2st basset fauve (typ samma storlek som petit, ADB). De är inte höga men långa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic Posted May 17 Share Posted May 17 Jag tror det ska fungera. Du får in en VarioCage Double Medium i en Tesla Y. https://configurator.mimsafe.se/?lang=3&ftgnr=3712&car_selected=true&mark=39&models=1370&model_years=1372 Jag valde mellan Tesla Y och den BMW i4 jag kör nu. I BMW:n finns det inte en chans att få in en hundbur, så hundarna får åka utan i bagaget. Hade det bara varit för bagaget hade jag valt Tesla Y, men jag trivdes betydligt bättre med att köra BMW:n. Tesla Y är en rätt skumpig och högljudd bil. Stolarna passade mig inte heller. Däremot är elbilssidan riktigt bra gjord. Laddnätverket hjälper också till. Jag förstår att den med nuvarande pris säljer bra, även om jag valde något annat den här gången. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted May 18 Author Share Posted May 18 Ska ta och provköra den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cazorp Posted May 25 Share Posted May 25 Testade på skoj att stoppa in min Artfex enkelbur som jag har i min Volvo V90CC i kompisens Tesla Y, den går precis in med milimetrar till godo om man ställer den i mitten av bagageutrymmet. En nackdel med fast bur (m. golv) är att man inte kommer åt en massa trevliga lastutrymmen under golvet i bagageluckan utan att behöva lyfta ur buren först. Kollar också på Tesla Y, men tror att hundgaller och någon avskiljarlösning är mer praktiskt än fast bur i Tesla Y. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted May 25 Author Share Posted May 25 Jo, har också kommit fram till att avskiljare och en inklädnad av bakluckan kan vara bra lösning. Såg någon som kapat skivan till utrymmet under golvet så att det gick att komma åt framför hundburen. Mina hundar är inte så stora så det borde ge en del utrymme framför buren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusN Posted July 18 Author Share Posted July 18 Det blev en Tesla Y med Variocage double medium. Hade kunnat ha en small för bassetarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts