kalasmacka Posted July 31, 2023 Posted July 31, 2023 Ber om ursäkt om tråden redan finns men tyckte det var lite rörigt med massa gamla trådar om räv som spänner över decennier. Vem lägger upp första augustiräven? 52 minuter kvar 🦊 Quote
Hipshot Posted August 1, 2023 Posted August 1, 2023 Hade två juli-rävar men hittade bara den ena och någon bild blev inte tagen pga 204Ruger i skallen... Quote
exabit Posted August 1, 2023 Posted August 1, 2023 Ska ut först imorgon så jag blir inte ”först”, men det är inte direkt det jakt handlar om heller Quote
lindgren Posted August 1, 2023 Posted August 1, 2023 Vet av ett gryt där dom är 8a... så jag ska dit och titta imorgon. Quote
Popular Post kkjon Posted August 1, 2023 Popular Post Posted August 1, 2023 Då verkar det som att jag får lägga in första bilden. Juliräv med något udda placering när den skjuts. 3 1 Quote
Popular Post LGH Posted August 1, 2023 Popular Post Posted August 1, 2023 Vakade vildsvin i ärtorna men inga visade sig. Flera rävungar dock - varav en som passerade nära mig och kom närmare efter ett muspip. En 9,3 Naturalis gör helt klart arbetet när den träffar mellan ögonen, så inget bildbevis. Mycket nöjd med att skjuta på premiären! 5 Quote
Popular Post kkjon Posted August 12, 2023 Popular Post Posted August 12, 2023 Här var det lugnt, är det bara jag som håller på med viltvård?? Kom åt denna i onsdags. 7 Quote
hs_merkel Posted August 13, 2023 Posted August 13, 2023 Har alltid dåligt med räv, till de blir kallt! Sköt 13 förra året själv tror jag de var? Godset ca 80 grannen 5. Var länge sedan jag såg en räv faktiskt Quote
Popular Post Tjörnbon Posted August 13, 2023 Popular Post Posted August 13, 2023 Här dundrar jag in och svär i kyrkan med min och grabbens helgprojekt. Jag jagar på en mark som ligger en bit bort och markägaren tillika jaktkamraten vill bli av med predatorer för sina fåglar. Jag har svårt närvara tillräckligt för att göra hål i rävstammen men med denna hoppas jag det lossnar om något år eller så. Som synes har jag byggt för det långa loppet med men impregnerat virke men det brukar innebära att det tar lite längre tid innan räven vågar sig in i den,åtminstone de vuxna och friska. 3 Quote
Hipshot Posted August 13, 2023 Posted August 13, 2023 Min koja är fortfarande invaderad av kraftiga oljeväxter.. kommer nog att ta en sittning till innan skörden i alla fall men det känn segt, vet att de tar sprutspåren in på gården och då kommer jag aldrig åt dem eller ens ser dem. Men när oljeväxterna åker av.. då jävlar! Btw.. var in till Norrtälje för att försöka komma åt gammalt hundfoder av en fodernasare.. Herrejösses! Gick och skrotade i butiken i en timme.. gubbfan stod och surrade med en hundkärring och DET TOG FAN ALDRIG SLUT!! Hur kan man ha så mkt att säga?? Slutade med att jag köpte hundgodis av en sommaranställd och hintade att jag ville surra med chefen men detta föll platt till backen. Gav mej efter ytterligare en halvtimme.. 2 Quote
kkjon Posted August 13, 2023 Posted August 13, 2023 2 minutes ago Hipshot sa: Men när oljeväxterna åker av.. då jävlar! Blommar dom än?? Quote
Popular Post kkjon Posted August 23, 2023 Popular Post Posted August 23, 2023 Jobbar heldagar, då är bra att ha kompisar som vakar räv vid våran nyslagna vall😊 4 Quote
Popular Post Vildand Posted August 23, 2023 Popular Post Posted August 23, 2023 Nr 11 för säsongen blev där igår kväll. 5 Quote
Hipshot Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Fan va det trillar räv! Jag kommer att få jobba på när oljeväxterna äntligen slagits... var och kikade i går tror jag det var, fortfarande gula blommor i eländet... hoppas få dem slagna innan oktober.. Quote
Vildand Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 6 hours ago Hipshot sa: Fan va det trillar räv! Jag kommer att få jobba på när oljeväxterna äntligen slagits... var och kikade i går tror jag det var, fortfarande gula blommor i eländet... hoppas få dem slagna innan oktober.. Har du inget annat ställe att sitta på? Men man blir kanske bortskämd när du har din super åtel så att sitta vid en vall eller ett hygge är inte lika givande😅 Quote
Hipshot Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 Jo det finns faktiskt möjligheter.. ska fundera lite, står ett torn invid en fasanutsättning där de rappat ikull allt vete. Egentligen ganska hett.. vi får se om jag testar där... Quote
Vildand Posted August 24, 2023 Posted August 24, 2023 10 minutes ago Hipshot sa: Jo det finns faktiskt möjligheter.. ska fundera lite, står ett torn invid en fasanutsättning där de rappat ikull allt vete. Egentligen ganska hett.. vi får se om jag testar där... känns spontant som ett kanonställe att ta ett pass där. Dom där fasanerna brukar kunna dra bra med räv sen är dom så korkade att dom inte sticker när räven kommer😂 1 Quote
Popular Post PAS Posted September 5, 2023 Popular Post Posted September 5, 2023 Å nu även jag. Han va före mig för att spana av det nyslagna, jag han ej upp i stegen. Utan kröp fram te staketet å resten är historia. Nu på pass i stegen. Sitter en stund till. 7 Quote
Popular Post kkjon Posted September 6, 2023 Popular Post Posted September 6, 2023 Bra månljus igår och jag kände mig hyfsat pigg så jag tog mig en liten pyrsch. Sköt som en kråka. 5 skott senare låg två rävar. Första bommade jag helt och dom andra två behövde 2 skott vardera. 5 1 Quote
Popular Post hs_merkel Posted September 6, 2023 Popular Post Posted September 6, 2023 Är övertygad om att de har något med klimatet att göra, att stockskruvarna släpper!!!☺️ 1 1 1 Quote
Popular Post kkjon Posted September 14, 2023 Popular Post Posted September 14, 2023 Stockskruvarna är tydligen Inte helt lösa.. 3 3 Quote
Hipshot Posted September 14, 2023 Posted September 14, 2023 Jag ser ett högst konkret bevis på att du kontrollerade dem innan du gav dej ut 😎 1 Quote
Popular Post stefan Posted December 2, 2023 Popular Post Posted December 2, 2023 Har tagit några i snarorna nu sista veckorna, den här nu på morgonen 3 Quote
Tjörnbon Posted December 10, 2023 Posted December 10, 2023 Jag byggde 2 värmlandsfällor i sommras och bytte ut min gamla trotjänare också värmländsk tunnel men den började bli lite mjuk i stommen och överallt annars också för den delen. Jag trodde inte att det skulle bli någon räv i den i år men en av brorsonens tuppar blev för frestande 🙂👍premiärfångst förutom skatan som lyckades fastna förra veckan. bådar gott för viltvården några år framåt . 2 Quote
Recommended Posts