Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ber om ursäkt om tråden redan finns men tyckte det var lite rörigt med massa gamla trådar om räv som spänner över decennier. 

Vem lägger upp första augustiräven? 52 minuter kvar 🦊

Posted

Hade två juli-rävar men hittade bara den ena och någon bild blev inte tagen pga 204Ruger i skallen... 

Posted

Ska ut först imorgon så jag blir inte ”först”, men det är inte direkt det jakt handlar om heller ;) 

Posted

Vet av ett gryt där dom är 8a... så jag ska dit och titta imorgon.

• 2 weeks later...
Posted

Har alltid dåligt med räv, till de blir kallt! Sköt 13 förra året själv tror jag de var? Godset ca 80 grannen 5. Var länge sedan jag såg en räv faktiskt 

Posted

Min koja är fortfarande invaderad av kraftiga oljeväxter.. kommer nog att ta en sittning till innan skörden i alla fall men det känn segt, vet att de tar sprutspåren in på gården och då kommer jag aldrig åt dem eller ens ser dem.

Men när oljeväxterna åker av.. då jävlar! 

Btw.. var in till Norrtälje för att försöka komma åt gammalt hundfoder av en fodernasare.. Herrejösses! Gick och skrotade i butiken i en timme.. gubbfan stod och surrade med en hundkärring och DET TOG FAN ALDRIG SLUT!! Hur kan man ha så mkt att säga?? 

Slutade med att jag köpte hundgodis av en sommaranställd och hintade att jag ville surra med chefen men detta föll platt till backen. Gav mej efter ytterligare en halvtimme.. 

• Like 2
Posted
2 minutes ago Hipshot sa:

Men när oljeväxterna åker av.. då jävlar! 

Blommar dom än??

Posted

Vet inte, inte varit där på länge..

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Fan va det trillar räv! Jag kommer att få jobba på när oljeväxterna äntligen slagits... var och kikade i går tror jag det var, fortfarande gula blommor i eländet... hoppas få dem slagna innan oktober..

Posted
6 hours ago Hipshot sa:

Fan va det trillar räv! Jag kommer att få jobba på när oljeväxterna äntligen slagits... var och kikade i går tror jag det var, fortfarande gula blommor i eländet... hoppas få dem slagna innan oktober..

Har du inget annat ställe att sitta på? Men man blir kanske bortskämd när du har din super åtel så att sitta vid en vall eller ett hygge är inte lika givande😅

Posted

Jo det finns faktiskt möjligheter.. ska fundera lite, står ett torn invid en fasanutsättning där de rappat ikull allt vete. Egentligen ganska hett.. vi får se om jag testar där... 

Posted
10 minutes ago Hipshot sa:

Jo det finns faktiskt möjligheter.. ska fundera lite, står ett torn invid en fasanutsättning där de rappat ikull allt vete. Egentligen ganska hett.. vi får se om jag testar där... 

känns spontant som ett kanonställe att ta ett pass där. Dom där fasanerna brukar kunna dra bra med räv sen är dom så korkade att dom inte sticker när räven kommer😂

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Jag ser ett högst konkret bevis på att du kontrollerade dem innan du gav dej ut 😎

• Like 1
  • 2 months later...
Posted

Jag byggde 2 värmlandsfällor i sommras och bytte ut min gamla trotjänare också värmländsk tunnel men den började bli lite mjuk i stommen och överallt annars också för den delen. Jag trodde inte att det skulle bli någon räv i den i år men en av brorsonens tuppar blev för frestande 🙂👍premiärfångst förutom skatan som lyckades fastna förra veckan. 

bådar gott för viltvården några år framåt .20231208_062235.thumb.jpg.3800db587c47d2e18aee8315181b04ed.jpg

• Like 2