Jump to content

Amerikanska kulor

Recommended Posts

Posted

Garuwolf har ju slutat att exportera amerikanska kulor till tredje land på grund av helt meningslösa export restriktioner, Svenska handlare verkar ju ha en ständig brist på tex A-fame kulor.

Någon som har tips på vart man kan handla kulor utomlands i lite grövre kalibrar (416) ? Som landet ligger så kör jag med North Fork och Wim Degol är ju ett alternativ men min 416 skjuter otäckt tätt med A-frame 400gr.

Posted
24 minutes ago Luger6 sa:

Garuwolf har ju slutat att exportera amerikanska kulor till tredje land på grund av helt meningslösa export restriktioner, Svenska handlare verkar ju ha en ständig brist på tex A-fame kulor.

Någon som har tips på vart man kan handla kulor utomlands i lite grövre kalibrar (416) ? Som landet ligger så kör jag med North Fork och Wim Degol är ju ett alternativ men min 416 skjuter otäckt tätt med A-frame 400gr.

Här finns en del https://www.stitra.com/prodotti/ och de skickade i alla fall i fjol till Sverige för typ 17 euro i frakt.

• Thanks 1
Posted

Tack för tipset, synd att dom inte har 400gr 416 men några askar i cal 30 till 300an får det bli.

• Like 1
Posted

Funkar det med 410 grain Woodleigh ?

Posted

Tack för erbjudandet men jag är specifikt ute efter A-frame. Till mindre vilt har jag använt Woodies i 340gr, funkar bra.