Hoppa till innehåll

Enkel omröstning


Mad Mike

Vill du ha eller inte ha en AR  

68 röster

  1. 1. Hur ställer du dig

    • Jag har eller vill ha en AR
      19
    • Jag har inte och vill inte ha en AR
      49

  • logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Recommended Posts

Jag är lite nyfiken då det påstås att frågan om AR delar jägarna i två läger.

Önskar inga försvarstal för antingen eller utan bara rösta.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago Mad Mike sa:

Då jag skrev jägarna trodde jag det var tydligt men det är AR för jakt röstningen avser.

Jo, men skulle tro att många ”jägare” skaffar en utan en tanke på att jaga med den. Precis som med junkbössan Ruger PCC för nåt år sen eller två.

Så jag hade uppskattat några fler alternativ såsom ”Jag ska skaffa en på jaktlicens men bara ha den för plinking” etc.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago exabit sa:

Jo, men skulle tro att många ”jägare” skaffar en utan en tanke på att jaga med den. Precis som med junkbössan Ruger PCC för nåt år sen eller två.

Så jag hade uppskattat några fler alternativ såsom ”Jag ska skaffa en på jaktlicens men bara ha den för plinking” etc.

Inte en godtagbar anledning att söka licens även om vi vet det är så;) jag vill veta hur många som faktiskt ser det som ett bra jaktvapen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

42 minutes ago Mad Mike sa:

Inte en godtagbar anledning att söka licens även om vi vet det är så;) jag vill veta hur många som faktiskt ser det som ett bra jaktvapen.

Dock borde det finnas ett "har inta tagit ställning ännu" alternativ.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet en som blev avisade på en jakt då han hade en savage msr, dem erbjöd honom en låne bössa, men de blev hemgång i andra såten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 minutes ago hs_merkel sa:

Vet en som blev avisade på en jakt då han hade en savage msr, dem erbjöd honom en låne bössa, men de blev hemgång i andra såten.

Synd att han inte lämnade direkt. Förlåt ordvalet men vilket jävla översitteri, vapnet är godkänt av NVV det är väl huvudsaken? Känns inte som att jägarkollektivet behöver bråka en massa om just vapen själva, det finns andra som sköter om den biten gott nog.........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

-Vill ha bara för att ha, javisst.

-Vill ha såpass mycket att jag gör plats i garderoben för en, nej tveksamt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago hs_merkel sa:

Vet en som blev avisade på en jakt då han hade en savage msr, dem erbjöd honom en låne bössa, men de blev hemgång i andra såten.

Gissar på inbjuden till jakt i ngt icke ordinarie jaktlag? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För egen del vill jag ha en... För det vore skoj 

Och rent krasst vet jag inte vilken skillnad det skulle bli om skytten i torn 43 satt med en AR, eller en Browning bar med 10 skotts mag...

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Whatever floats your boat, jag bryr mig inte ett dugg om folks preferenser när det gäller vapen. (Bortsett från att det är kul att reta dem som tycker att Tikka t3 är ett high end premiumvapen)

Screenshot_20231113-1129332.thumb.png.bcfc0c7694055c0e52b91bb37188a488.png

En dylik hagelpang med limmat tvåskottsmag dök upp på utbildningsjakten sist jag var jaktledare. Är jägaren nöjd och skjuter bra med det så varför inte?! Hur man beter sig är i min värld oändligt mycket viktigare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen åsikt om vapnets lämplighet, det är upp till individen att bedöma det.

Dock för egen del är jag extremt tveksam till att den skjuter bättre än mina befintliga vapen så där ser jag ett nerköp i precision, vidare kan jag inte ens minnas när jag avfyrade två kulskott på jakt i snabb följd, bör vara mer än 15 år sen, så som jag ser det tillför den inget mervärde för mig och att göra mig av med något för att skapa plats finns bara inte.

Däremot om det en vacker dag när alla planeter linjerar och vi får en utökad vapegarderob så utesluter jag inte ett införskaffande i framtiden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Hipshot sa:

Gissar på inbjuden till jakt i ngt icke ordinarie jaktlag? 

Nja katt blande Hermelinerna skulle jag säga! är några år sedan jag gick på den marken med hund, men kan tänka mig att Savage skar sig lite bland alla 1900or med Leupold. Men bra pondus av jaktedaren att reda ut det på plats med samtliga individer! Som kände att de var fel kläder för väder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag kunna ha en för lek men vill inte ta en plats för det, Är lite som någon var inne på, dodge med två nycklar, en fulleffekt och en strypt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är man jägare och sköter sig tycker jag att man skall få jaga med det man vill. Jag har åsikter om mycket men håller för det mesta käften då jag tycker det är fel att tvinga på andra mina åsikter. Precis så är det i det här fallet. Jag jagar med det jag vill, tycker passar min jakt och funkar för mig. Alla andra gör som de vill och så länge de inte gör något brottsligt eller missköter sig är det helt ok för min del. Varför haka upp sig och gnälla så förbannat på att det nu är möjligt att jaga med en AR? Varför har ni problem med att folk jagar med andra bössor än ni gör?

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...