Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Gör lite rokader på optiken och användningsområden. Tänkte flytta över min diarange till finnlight 2.

1. Vilka möjligheter finns, är det en typ picatinnyskena som skall till? Har Zeiss egna fästen för weaver på kikaren idag. Eller finns det speciella skenmontage som passar sakos optiloc baser eller kanske direkt i kilspåren? 

2. Om det är Contessa eller recknagel picatinny, vilken bygger minst på höjden?  

3. Ingen som har en picatinnyskena liggandes hemma som är till salu?

Posted

Det ska finnas Makuick för zeiss skena som passar Sako.

Du kan ju även sätta en picatinny skena men det blir inte så jävla kul då allt blir löjligt högt. Jag har själv testat en contessa (kvaliteten var sådär på den) på min 75:an men bytte tillbaka till leupold QR som funkar bättre till mitt behov.

Posted

Jag har picatinny på min finnlight numera.. eller tja. sedan förförra året. Svinnöjd! Kanske att hela kittet vart marginellt högt. Vet inte om nasaren jag handlade av hade dålig sortering men när han monterat skenan så fick han ta vinkelslipen och skära av skenan i framkant, stack ut för mkt. Men sitter gör det och funkar att skifta sikten. 

Posted
På 2023-11-15 at 20:17 hs_merkel sa:

Sako? Nu är de lågkonjunktur i Uppland!

Joru, en stor k*k är en klen tröst i ett fattigt hem.

Har precis fått tillbaka den från sonen som nått ålder för egen bössa. Rätt trevlig är den allt, trevligare än min Blaser hand på hjärta.

• Like 1
Posted

Har en contessaskena liggandes. Till s/sm-låda om det är det du har.

Posted

308W, är det, vet inte vilkenlådlängd det är?

17 hours ago Namibia sa:

Har en contessaskena liggandes. Till s/sm-låda om det är det du har.