Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har bokat en Winchester M70 30:06  Någon som har använt en sådan. Hur är dom  att skjuta med?  Hur är dom funktionsmässiga? Håller på att bygga upp min vapengarderob  igen kan ju inte bara ha en 22 hornet. 

Posted

Hur gammal är den? Push feed eller controlled round feed? Hur som helst är det ett bra gediget bruksvapen med en riktig säkring och ett bra trycke. Har själv en (.30-06) jag har ägt i 30 år...

Vad heter modellen du har köpt?

Posted
1 hour ago Dansken sa:

Hur gammal är den? Push feed eller controlled round feed? Hur som helst är det ett bra gediget bruksvapen med en riktig säkring och ett bra trycke. Har själv en (.30-06) jag har ägt i 30 år...

Vad heter modellen du har köpt?

Vet inte hur gammal den är men det jag såg då jag kollade upp den i Butiken såg den helt ok ut. Nu väntar jag bara på avin från licenstanten så jag kan betala in avgiften. 

Posted

Har den mauserutdragare? Hur ser mönstret på nätskärningen ut? Valnötskolv? Öppningsbart underbeslag eller hel botten I trä?

Posted

Haft några Winchester 70 och måste säga att dom oftast skjuter bra, sen att dom har en bra säkring är inte sämre. Lätt att ställa trycket bra på dom.

Se bara till att få den bäddad för har haft två st som spruckit bakom rekyl klacken just i 30-06.

Har kvar en som har kontrollerad matning och hade gärna haft en till sån, trevliga vapen.

Posted

Har en push-feed i kaliber .308 med toppmatat magasin, utbytt kolv (Boyd), plastbäddad.

Någon gång då det begav sig såldes det en skrälldus av dessa .308: or i paket med Weaver kikarsikten.

Har skjutit med en udda mekanism från 1992, Controlled Round Push Feed (CRPF) som enligt ägaren var ett mellanting mellan CR och PF. Det fungerade lika bra som vanligt.....

Raggarö

Posted

Har en push-feed M70 xtr 338 win mag (passbössa/hyggesräser). Gediget och trevligt jänkarsmide. Kunnat ställa trycket mycket bra...tämligen hårt (vill ha det på en passbössa för kalla årstiden) men helt rent, kort och krispigt. Mycket trevlig spännkurva på dessa bössor...måste vara en av de mer lättöppnade bultbössorna. Och säkringen som nämnts, skönt med pålitlig låsning av slagstift. Min krävde lite fix med kikarmontage innan jag fick den att skjuta bra. Sitter nu en picatinny stålskena som är uppbäddad på bakre lådvalvet med JB Weld. Som på en hel del jänkarbössor är bakre lådvalvet nedslipat lite för mycket.

• Like 1
Posted

Bara köp! Jag har tre Winchester 70 som jag bygt bössor av. De är billiga, enkla, skjuter bra och funkar. Finns massor med reservdelar om något går sönder.

• Like 1