Jump to content

Recommended Posts

Posted
1 minute ago Skånepåg sa:

Finns ju inget som slår en riktig skånsk bonnajakt 🙂

En jakt där det börjas med frukost och man knappt hinner igenom första hartrampet innan nån i blå overall och stålhättestövlar börjar fråga när det är dags för madadrevet 😂

Men visst, jag upplever lite samma, känns inte som  att särskilt många längre uppskattar denna jaktform ..

Fyfan, du väckte barndomsminnen med gamla gubbar i den blåa uniformen och de nyare jägarna i förstärkta mollskinsbrallor 😅

• Haha 1
Posted

Jagar ju så i princip varje helg så visst hålls det högt😅

Posted
14 hours ago hs_merkel sa:

Riktigt kul jakt! Brukar köra liknande på öin annandagen In med lite folk i en liten hage. Skjut de som kommer ut. Nöp en bock ett år och lite av min morbrors postlåda😁

Det där är Gotland, lite annorlunda mot skånsk bonnajakt. Under min första Gotlandsresa så tog den avsomnade signaturen Belker en kanin SAMT en VW Caddy i en smäll.. Han fick kaninen så då kunde han leva med 5-6 hagel i sidan på bilen :wub:

• Like 1
  • Thanks 1
Posted
4 hours ago Hipshot sa:

Det där är Gotland, lite annorlunda mot skånsk bonnajakt. Under min första Gotlandsresa så tog den avsomnade signaturen Belker en kanin SAMT en VW Caddy i en smäll.. Han fick kaninen så då kunde han leva med 5-6 hagel i sidan på bilen :wub:

Är man Gotläning ska man ha lite hagel I sig, och illerbett i fingrarna😁

Posted
18 minutes ago Skaunepaug sa:

Ja men du räknas ju inte in här..

Har ni andra vägarna åt nordvästra hörnan av skåne så hör av er!

Ev.. nu går jag kanske händelserna i förväg en smula.. så ska jag hämta en hund i Nymölla framåt våren, fel ända va?

Posted
1 minute ago Hipshot sa:

Ev.. nu går jag kanske händelserna i förväg en smula.. så ska jag hämta en hund i Nymölla framåt våren, fel ända va?

Är ju tyvärr det!

• Sad 1
Posted

Nordvästra Skåne är ju nästgårds om man som jag bor i Laholm. Räknas det som att ha vägarna förbi, svärföräldrarna bor i Båstad och mer nordvästra Skåne är svårt att hitta. 😎

• Like 1
Posted

Den jakt jag saknar mest. Var med på en fin mark nere på Österlen innan som var perfekt för det där men där gubbarna mer var inne på vildsvin på åtel... För långt att ligga ner dit och pytsa korn i tunnor året om för någon dags hagelhygge om året tyvärr. Nuförtiden blir det mest större övningar med klöv men varje gång tänker jag att jag saknar det småskaliga. 

Hojta om du behöver en bössa och en lat, gnällig drevkarl!

• Like 1
Posted

Jag huserar på slätten mellan Munka och Ängelholm. Halvgammal småfet (matchar husse 👀) springer spaniel och drilling finnes….

• Like 1