Jump to content

Transporthjälp till Haninge....

Recommended Posts

Posted

Är det någon som har vägarna förbi min usla bostad i Kumla som har ärende till Haninge?

Jag ska ha mina rökdykarflaskor provtryckta för att kunna få dom fyllda (till mitt PCP gevär)

Det är långt till Stockholm. Det kan bli 2 turer. Jag hittar inte, och gillar inte att köra bil i kungliga hufvudstaden.

Om inte- är det någon som vill åka med som sällskap/ moralisk stöd- eller har andra idéer om hjälp med transport eller tryckprovning närmare Kumla mottages dessa förslag tacksamt 👍

Posted

När du väl är här så kan jag guida dig den sista biten😀. Och så blir det självklart en fika innan hemresan.

• Thanks 1
Posted
3 hours ago faxe sa:

När du väl är här så kan jag guida dig den sista biten😀. Och så blir det självklart en fika innan hemresan.

Nu snackar vi 👍

Posted

inte ens jag som bor i Haninge tycker det är kul att åka in till staden mellan broarna, men jag får väl tacka för utnämnandet att bo  i Kungliga Huvudstaden :thumbsup:    Haninge ligger annars mkt bra till om man kommer ifrån dina breddgrader och du behöver INTE in i  smeten och Sthlm city.  Jag kan ta dem fr Södertälje till Haninge om det underlättar, dock får du fixa lite logistik med att  hämta upp  hemma hos mig, sedan kan jag ta dem till tälje igen där vi har bemannad butik 

• Thanks 1
Posted

Kolla om du har någon dykaffär nära. De brukar ofta skicka sina kunders flaskor på provtryckning. 

• Like 1
Posted

Den lokala brandstationen har också luftflaskor som skall provtryckas. Kanske du än få några tips av dom?

• Like 1
Posted
17 minutes ago Mr P sa:

Den lokala brandstationen har också luftflaskor som skall provtryckas. Kanske du än få några tips av dom?

Ska en kontakt med den lokala brandstationen ses som ett hett tips eller en lågoddsare? 😉

MVH

Alias

• Like 1
  • Haha 1
Posted
42 minutes ago alias sa:

Ska en kontakt med den lokala brandstationen ses som ett hett tips eller en lågoddsare?

Utkomsten av många kontakter i livet hänger på att man talar med rätt person: tidigare har jag fått flaskorna fyllda på brandstationen: mycket vänligt bemötande, en gräddtårta från Sveas Konditori kan ha varit involverad, ett handslag och "ha en bra dag"

Senast jag var där och frågade var det en annan person jag talade med, och allt I stort sett omöjligt. Lite sur verkade han, inte intresserad och  på frågan vart man kunde få provtryckt "hade han ingen jävla aning"

Därför frågade jag @faxe som jag vet har hållit på med dykarbeten och fick tipset om stället i Haninge.

Efter jag startade tråden har det öppnat sig ett par andra möjligheter som vi håller på att utreda.

Får se hur det utvecklar sig.....

• Like 2
Posted

Finns det inte en firma som servar brandsläckare och dylikt i Örebro, i Karlskrona finns en och de kan lösa allt sånt mot ersättning. 

Posted

Det är lite känsligt med provtryckningar, åtminstone i Finland skall du ha rätt utbildning och jobba på en firma som har tillstånd att göra sådana jobb. Vår lokala brandsläckar firma får inte göra det, så det är billigare att köpa en ny släckare. 

@Dansken, sura brandmän ni har där. Ring och fråga efter en materialansvarig så får du kanske veta var dom provtrycker sina flaskor. 

Posted

Ring Kiwa i Örebro, om de inte kan så borde de veta vem som kan göra det lokalt.

/Markus