Popular Post TekDr Posted January 29, 2024 Popular Post Posted January 29, 2024 Tjohooo Krieghoff semprio fast bökigare, precis allt jag nånsin önskat mig 😺 4 Quote
Svenstorparn Posted January 29, 2024 Posted January 29, 2024 Nja, jag tror inte riktigt på det konceptet 😁 Quote
KJE81 Posted January 29, 2024 Posted January 29, 2024 Han gillar verkligen att bygga speciella vapen Quote
sexfemåtta Posted January 29, 2024 Posted January 29, 2024 Äh, jag vill ha en. Utöka garderoben först bara! Quote
Popular Post Islänningen Posted January 29, 2024 Popular Post Posted January 29, 2024 Då tar jag hellre denna. "Bara" 27500 U$ 3 Quote
Droggot Posted January 29, 2024 Posted January 29, 2024 Kul grej men inget jag skulle skaffa. Lite svårt att repetera och har kolven kvar vid axeln så snabba skott tror jag inte på. Quote
Islänningen Posted January 29, 2024 Posted January 29, 2024 2 minutes ago Droggot sa: Kul grej men inget jag skulle skaffa. Lite svårt att repetera och har kolven kvar vid axeln så snabba skott tror jag inte på. Lika svårt att repetera vilken kombi eller bock som helst. 1 Quote
Luger6 Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 11 hours ago Islänningen sa: Då tar jag hellre denna. "Bara" 27500 U$ Sneglade på en sådan för några år sedan, kul koncept. Dock kraftigt överpris som säkert funkar för penningstinna amerikanska jägare som redan har allt. Inget kan övertyga mig om att tillverkningskostnaden ligger ens i närheten av försäljningskostnaden, för det fattas det 1000 timmars gravyr. Samma gäller för den bultlösa bultbössan. Quote
Islänningen Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 6 hours ago Luger6 sa: Sneglade på en sådan för några år sedan, kul koncept. Dock kraftigt överpris som säkert funkar för penningstinna amerikanska jägare som redan har allt. Inget kan övertyga mig om att tillverkningskostnaden ligger ens i närheten av försäljningskostnaden, för det fattas det 1000 timmars gravyr. Samma gäller för den bultlösa bultbössan. Tja, den har ju en del snygg gravyr, och den är mer eller mindre handgjord. Finns ju europeiska bössor i samma prisklass, exempelvis Sauer IX, och Caesar Invictus IX Gold & Stone Sporting. Nu har denna inte guldinlägg som Caesar bössan har, men jag tror upplagan är ännu mer begränsad. Han byggde tydligen bara runt 70 st. Quote
KJE81 Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 En typ ograverad Rigby London Best eller en Jeffery .404 Magazine Rifle går väl för 40 000 pund eller mer och dom har väl nästan ingen gravyr heller, men det är klart där kan man ju misstänka att namnet kostar mer än vad som är fallet med en Bradshaw Quote
Droggot Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 20 hours ago Islänningen sa: Lika svårt att repetera vilken kombi eller bock som helst. Ja det är ju klart, men denna bössa hade magasin. Det har inte varken någon bock eller kombi vad jag vet. Varför har man ett magasin i bössan? I min värld är det för att snabbare kunna få in en till pärla i loppet. Quote
Islänningen Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 27 minutes ago Droggot sa: Ja det är ju klart, men denna bössa hade magasin. Det har inte varken någon bock eller kombi vad jag vet. Varför har man ett magasin i bössan? I min värld är det för att snabbare kunna få in en till pärla i loppet. Ahhhh. Jag trodde du refererade till dubbelstudsaren som jag länkade till. 1 Quote
josc72 Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 Men, såg någon avtryckaren? Ok med en boltless boltaction, men utan avtryckare blir den ju ännu mer omständig, liksom 🤔 Quote
Recommended Posts