Jump to content

Ska beställa lite kulor från Tyskland. Någon sugen på att vara med?

Recommended Posts

Bentzerfaust
Posted

Väntar med spänning på när dom anländer här hemma! 😁

Återigen ett stort tack! Och kanske ett extra stort tack med anledning att du fick genomlida kontrollen, vem vet vad dom hade kunnat hitta på när dom finner kulor i bagaget...

Fick själv en dyr Flambeau Bazooka spötub uppsprättad på Arlanda igår, och det enda dom hittade var tre fiskespön och gamla kalsonger som packmaterial, det var tacken för ett, i vanlig ordning, försenat flyg(SAS) 🙃

Posted
På 2024-02-25 at 18:18 Islänningen sa:

Helt ok.  Tror frakten gick på 23€  Tyvärr, så är de anpassade för export, så de tog bort tyska momsen på 19% och la på svensk moms på 25%

Blev det verkligen rätt?! Inom EU skall det väl inte moms dras av och läggas på? Priset är priset och det är hela grejen med EU och handel. Hade du bott i Norge, så ja visst, men inte Sverige. Vem kom på den dumma idéen? Post(fucking)nord?

Posted

https://www.wiederladen-alzey.de/de/264-140-grain-s-b-geschosse-vollmantel-bt-art-nr-2905

Den här firman har jag beställt ifrån. Lite bökigt när de vill ha betalt med banköverföring innan de skickar men de är klockrena i service och det har aldrig varit några problem med leveranser. Dessutom, helmantelkulan från S&B som jag länkat till är grym i mina bössor. Så bra att jag jagar toppfågel med en kula för 3,50 kr st.

Posted
1 hour ago josc72 sa:

Blev det verkligen rätt?! Inom EU skall det väl inte moms dras av och läggas på? Priset är priset och det är hela grejen med EU och handel. Hade du bott i Norge, så ja visst, men inte Sverige. Vem kom på den dumma idéen? Post(fucking)nord?

De ändrade momsreglerna för något år sedan.  Nu betalar man momsen i mottagarlandet.
Tror det var slingersvans-partiet tillsammans med de gröna Khmererna som ville suga mer pengar ur konsumenterna.

Bentzerfaust
Posted

Jag la en beställning(brådis att få hem) utöver kulorna @Islänningen köpte på plats åt mig, även där fick jag betala 25% moms.

Oavsett så var det väldigt smidigt att beställa från hemsidan, lite dyr frakt men det fick gå an med tanke på att dom kunde exportera amerikanska kulor som inte fanns att få tag i någon annanstans(Sierra, 50gr, .224).

Posted
2 hours ago Islänningen sa:

De ändrade momsreglerna för något år sedan.  Nu betalar man momsen i mottagarlandet.
Tror det var slingersvans-partiet tillsammans med de gröna Khmererna som ville suga mer pengar ur konsumenterna.

Spyyyyyyya på den!!!!

Bentzerfaust
Posted

Mina askar var oöppnade 👍

• Like 1
  • 2 months later...
Posted

Ska ner igen nu vid månadsskiftet på en två veckors tjänsteresa.

Självklart kommer man att hälsa på Reimer Johannsen i Neumunster.

Så om det är några kulor, hylsor eller annat smått och gott ni behöver, och vill bara betala "tysk" moms, så kan ni alltid skicka en önskelista.

• Like 2