LGH Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 Visst går det utmärkt att exportera en GPX-fil från WeHunt och importera i Garmins programvara men då blir alla waypoints blå flaggor, vilket driver mig helt vansinnig. Parkering? Blå flagga. Torn? Blå flagga. Vägbom? Blå flagga. Osv. Jag ruttnade och gjorde en liten snurra som tar en GPX-fil man exporterat från WeHunt och skapar en ny GPX-fil som man sedan kan importera till Garmin. Torn blir Garmins lilla fula ikon för jakttorn, pass blir Garmins fula ikon för gömsle, osv. Parkering får faktiskt en parkeringsskylt. Det kanske inte är skitviktigt men snurran lindrar för mig det där skavandet jag har av att bara se ett hav av blå flaggor i min Alpha 100. Rapportera gärna alla fel eller problem ni upplever så jag kan fixa dem. Källkoden finns här: https://github.com/hakwik/wehunt-to-garmin/tree/master När jag får ordning på hur man faktiskt gör releaser och byggen på Github kan man ladda ner därifrån men här finns för enkelheten körbara filer för Windows, Mac och Linux: Windows: wehunt-to-garmin-v0.0.1-windows-amd64.zip MacOS M1/M2: wehunt-to-garmin-v0.0.1-macos-arm64.zip MacOS Intel: wehunt-to-garmin-v0.0.1-macos-intel64.zip Linux: wehunt-to-garmin-v0.0.1-linux-amd64.zip 1 Quote
detstorabla Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 Har en Python implementation någonstans för samma. Quote
Recommended Posts