Popular Post Greifelter Posted March 28, 2024 Popular Post Posted March 28, 2024 Inspirerad av Givduls gamla projekttråd där han snyggade till en gammal zg47a kommer här lite bilder från min m21. Det är en m21 i 8x57js från 1950 med double square bridge, original enkeltryck och snyggt smörknivshandtag. Kolvtån var borta så jag använde trä från främre delen på stocken för att limma på en ny tå. Framdelen blev något mörkt trä från Afrika och röd bakkappa är monterad. Nu ska kolven slipas färdigt, nätskärningen håller på att fräschas upp och sen ska den plastbäddas och oljebonas. Den kommer få en monogramplatta infälld. 13 Quote
Järven Posted March 28, 2024 Posted March 28, 2024 Oj, oj, oj.....det här kommer att bli en en riktigt snygg bössa om du bara fortsätter på inslagen linje. Snyggt. 👍 Fan...nu fick jag lust att kasta Hogue-kolven av gummi och aluminium från min gamla 649 långt åt helvete och leta efter något liknande. 1 Quote
MarkusR Posted March 28, 2024 Posted March 28, 2024 Sweet 💚 Jag är svag för M21, en riktigt smidig liten small ring 98 med otroligt bra detaljarbete och blånering. Bara inpassningen av skruvfästet för pipskruven i förstocken är ljuvlig. Jag gjorde ju i ordning en till dottern för några år sedan, finns i projekttråd här. Jag "fördärvade" stocken genom att bygga om den till mer rekylvänlig men det kan jag stå för då den egentligen var skrot. Hoppas att du verkligen kommer att använda den, det är den värd. Bra jobbat 💪 1 Quote
Givdul Posted March 28, 2024 Posted March 28, 2024 Riktigt trevligt gevär! Helt klart min smak av uppfräschning och förbättring! Kul att man kan bistå med inspiration @Greifelter!😀 1 Quote
Greifelter Posted March 28, 2024 Author Posted March 28, 2024 Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att länga en eller två cm. Quote
Givdul Posted March 28, 2024 Posted March 28, 2024 1 hour ago Greifelter sa: Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att länga en eller två cm. Tycker det blev snyggt. Det blir mer harmoniskt när den inte avslutar för nära rembygelsfästet på pipan också! 1 Quote
Järven Posted March 28, 2024 Posted March 28, 2024 3 hours ago Greifelter sa: Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att länga en eller två cm. Jag tycker det blev alldeles utmärkt, mitt i prick. 👍 1 Quote
Popular Post Greifelter Posted July 2, 2024 Author Popular Post Posted July 2, 2024 Nu är oljeboningen påbörjad. Snabbfäste för rödpunkten, ska bara hitta ett bra sikte att komplettera med. 4 Quote
Popular Post Greifelter Posted July 10, 2024 Author Popular Post Posted July 10, 2024 Inskjuten och biograftestad, underbar att skjuta med. Kvar att fälla in silverovalen och hitta en bra rem. 6 Quote
Recommended Posts