Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oj, oj, oj.....det här kommer att bli en en riktigt snygg bössa om du bara fortsätter på inslagen linje.

Snyggt. 👍

Fan...nu fick jag lust att kasta Hogue-kolven av gummi och aluminium från min gamla 649 långt åt helvete och leta efter något liknande. :yes:

• Like 1
Posted

Sweet 💚

Jag är svag för M21, en riktigt smidig liten small ring 98 med otroligt bra detaljarbete och blånering. Bara inpassningen av skruvfästet för pipskruven i förstocken är ljuvlig.

Jag gjorde ju i ordning en till dottern för några år sedan, finns i projekttråd här. Jag "fördärvade" stocken genom att bygga om den till mer rekylvänlig men det kan jag stå för då den egentligen var skrot. 

Hoppas att du verkligen kommer att använda den, det är den värd.

Bra jobbat 💪

• Like 1
Posted

Riktigt trevligt gevär! Helt klart min smak av uppfräschning och förbättring! Kul att man kan bistå med inspiration @Greifelter!😀

• Like 1
Posted

Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att länga en eller två cm.

Posted
1 hour ago Greifelter sa:

Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att länga en eller två cm.

Tycker det blev snyggt. Det blir mer harmoniskt när den inte avslutar för nära rembygelsfästet på pipan också!

• Like 1
Posted
3 hours ago Greifelter sa:

Jag tycker det blev alldeles utmärkt, mitt i prick. 👍

• Like 1
  • 3 months later...