Popular Post Hipshot Posted April 4, 2024 Popular Post Posted April 4, 2024 Med försöket att åtala Karl Hedin i färskt minne så tror jag man ska vara riktigt försiktig med vad man säger i telefon eller skriver bla i mail och meddelanden. Polisen har ny lagstiftning som medger att man får lyssna i proaktivt syfte.. alltså lyssna på folk som ännu inte begått ngt brott. Oskyldiga alltså. Det rör mej inte i ryggen att de lyssnar på div becknarlurar mm, det är vad lagen är avsedd för. Men jag är rätt säker på att lagen även medger tjuvlyssnade när det gäller jaktbrott. NOA saknar inte ambitioner att jaga jägare, ni kan vara helt på det klara med att i detta nu lyssnar NOA på ett antal jägare runt om i landet då man på olika sätt fått för sig att det minsann ska jagas varg och lo till höger och vänster. Med ökande stammar av dessa djur så följer en massa surr i leden.. "kommer gråben i pass så blir det en halvmantel igenom magen" osv osv.. de som jagat ett tag har garanterat stött på dylikt surr förr. Nu är jag kanske inte så där väldans aktiv med klöveriet men nog stöter man på det tidvis. Har dock ännu så länge inte varit med om att surret realiserats utan det är alltid bara dumt snurr helt i onödan. Men man ska vara medveten om att med tanke på Noas ambitioner så tror jag lätt de lär försöka snickra ihop ngt litet åtal om anstiftan eller något liknade när/om de får något sådant surr på band. Jag har inte kollat på villkoren för avlyssning osv, kanske Christian passerar vid tillfälle? Men jag anar att de går på straffsatser och där torde det kvala in. Länk 7 Quote
Hipshot Posted April 4, 2024 Author Posted April 4, 2024 Sicket pucko man är Kanske skulle googlat först.. Länk Lite kul att notera att min nya chef inte verkar lägga fingrarna i mellan när det gäller att jaga jägare 1 Quote
PAS Posted April 4, 2024 Posted April 4, 2024 Bra att ämnet aktualiseras. Så, 'Pay attention and be carefull'. /P Quote
Christian N Posted April 4, 2024 Posted April 4, 2024 Tänk men inte tala så blir det bra, jaga men inte med telefonen, ännu bättre, den proaktiva avlyssning som sker idag av stat eller privata företag är sådan att integriteten är obefintlig. Nåja man får bättre reklam i varje fall. /C 2 Quote
HQA1640 Posted April 4, 2024 Posted April 4, 2024 När folk ska försöka visa sig störsk på internet och skriver tex "skulle jag se en varg skulle jag skjuta direkt" eller "får jag tag i han så åker han på stryk" osv brukar jag alltid påpeka att de är töntigt när dom sitter bakom en skärm och försöker leka tuff och att i verkliga livet skulle dom knyta näven i fickan, för nån som eventuellt skulle göra nått liknande skulle aldrig skriva/säga de öppet. konstigt nog har dom alltid blivit tyst Quote
Popular Post detstorabla Posted April 4, 2024 Popular Post Posted April 4, 2024 Eftersom vi har fri bevisprövning i Sverige så kommer även avlyssning som inte gjorts i enlighet med lagen att kunna användas i rättegång. Att dessutom det betecknas som ringa tjänstefel innebär att det är säkrast att utgå ifrån att all trafik är avlyssnad. 4 Quote
Järven Posted April 4, 2024 Posted April 4, 2024 1 hour ago detstorabla sa: .............Att dessutom det betecknas som ringa tjänstefel......... Ja, vem som helst kan ju fråga KH. Det konstaterades ju att tjänstefel begåtts men brottet ansågs som så ringa att man bara ryckte på axlarna åt det och lät det rinna ut i sanden. Ringa för vem då kan man fråga sig........Karl Hedin som fick sitta månad i häkte ? Quote
Dansken Posted April 4, 2024 Posted April 4, 2024 Och jag kan tala om för er att detta är absolut inget nytt: dom har avlyssnat som dom har velat hur länge som helst. Som ni säkert vet har jag rötter i hojkulturen. Inget "outlaw" på något vis- men motoriserade lymmlar som värst. Vi var avlyssnade- det visste alla, och reagerade därefter- och man sa aldrig något "dumt" på telefon. Quote
karelsk blandning Posted April 5, 2024 Posted April 5, 2024 Jag håller dem sysselsatta, om och när dem lyssnar så har dem mycket utreda ifall dom ska kolla upp allt som sägs. Sen att dom fått riktiga tips där dom borde lägga energi istället har iaf inte vart så intressant. Visst det var väl lite tjorv och inte så populärt då jag "råkades" trampa ut några katt spår förra vintern och det blev ett väldigt pådrag av myndigheterna. När dom sen utvidgade sin sökning så fanns alla 4djuren kvar bara gått norrut. I sin förhoppning att få sätta dit någon så glömde dem spåra lite större före polis helikopter och extra personal ringdes ut för att utreda brottet som inte existerade. Visst, kanske helt onödigt men samtidigt ser man resurser som finns till enbart svammel. Man borde börja kolla mycket gay porr så dom har nånting kolla upp ifall dom kollar det med. Tycker det är helt sjukt dem får använda avlyssning på folk då inget brott är begånget och nog borde det finnas viktigare saker i samhället än avlyssna folk för jakten. Quote
Popular Post Hipshot Posted April 5, 2024 Author Popular Post Posted April 5, 2024 1 hour ago karelsk blandning sa: Jag håller dem sysselsatta, om och när dem lyssnar så har dem mycket utreda ifall dom ska kolla upp allt som sägs. Sen att dom fått riktiga tips där dom borde lägga energi istället har iaf inte vart så intressant. Visst det var väl lite tjorv och inte så populärt då jag "råkades" trampa ut några katt spår förra vintern och det blev ett väldigt pådrag av myndigheterna. När dom sen utvidgade sin sökning så fanns alla 4djuren kvar bara gått norrut. I sin förhoppning att få sätta dit någon så glömde dem spåra lite större före polis helikopter och extra personal ringdes ut för att utreda brottet som inte existerade. Visst, kanske helt onödigt men samtidigt ser man resurser som finns till enbart svammel. Man borde börja kolla mycket gay porr så dom har nånting kolla upp ifall dom kollar det med. Tycker det är helt sjukt dem får använda avlyssning på folk då inget brott är begånget och nog borde det finnas viktigare saker i samhället än avlyssna folk för jakten. Tycker nog lagen är bra så länge inte agendadrivna Noa poliser får tag på grejerna.. Då blir det obra fort. Men att lyssna på några becknarchefer och deras lurar ser jag inga som helst problem med oavsett. Det är avsikten med lagen, det och inget annat... och den lilla detaljen kan Noa lätt sortera bort i kampen för rovdjurens väl och ve. 3 Quote
lindgren Posted April 5, 2024 Posted April 5, 2024 Försvånandsvärt många trodde att 1984 var en skönliterärbok, men det var en manual. Skämt å sido... Allt som kan brukas, kan åxå missbrukas, och det kommer det att göras. The road to hell is paved with good intentions... Fast ärligt talat vill jag juh själv att dom ska sätta åt buset...Men tydligen finns det olika uppfattning om vilka buset är. Min vy är att sammhällstörande/förstörande borde sättas åt... Men jag vet att grannen åkte dit för att han hade kastat komposten utanför tomten... men vad vet jag.. 1 1 Quote
karelsk blandning Posted April 5, 2024 Posted April 5, 2024 1 hour ago Hipshot sa: Tycker nog lagen är bra så länge inte agendadrivna Noa poliser får tag på grejerna.. Då blir det obra fort. Men att lyssna på några becknarchefer och deras lurar ser jag inga som helst problem med oavsett. Det är avsikten med lagen, det och inget annat... och den lilla detaljen kan Noa lätt sortera bort i kampen för rovdjurens väl och ve. Jo men som just den gången när inget har hänt så nog tycker iaf jag att det är sjukt att direkt sätta in 30 dagars avlyssning. Men inte gör det så mycket dom hade mycket att lyssna och sålla bland är jag helt säker. Men just där ser man hur intressant det är att få dit någon för ett jakt brott som inte ens fanns. Tråkigt nog för dom myndigheterna så blev det s-jakt på just dom djuren senare förra vintern så alla pengar var onödigt slösade och kunde använts bättre på annat i samhället. Konstigt nog har det vart samma sak i år också men på annat ställe. Tror till och med det är samma myndighets folk även där. 1 Quote
Popular Post Luger6 Posted April 5, 2024 Popular Post Posted April 5, 2024 Jag har under ett antal år varit mycket kritisk till polisen som myndighet på grund av att man enligt min åsikt inte klarar sitt primära uppdrag, att förhindra och beivra brott. Man har byggt upp en gigantisk byråkratisk koloss där det, som inom sjukvården, sitter flera flera chefer på kontor än dom som jobbar med uppdraget som sådant. Många av dessa chefer verkar ägna sina dagar åt att försöka rättfärdiga sin egen/avdelningens existens och då har man inte tid att tramsa runt och leta bus. Statistiskt är KH fallet en framgång då man från PMs sida gärna förvanskar statistik för att framställa sig i bättre dager. I uppklarningsprocenten mäter man nämligen antal brott där någon lagförs-- inte döms. Idag läggs hälften av alla anmälda brott ner direkt utan någon åtgärd så då ökar ju uppklarningsprocenten, man har ju bara hälften kvar så att säga. Sedan utreds ju inte allt av det som är kvar, upp till hälften av dom anmälningarna blir det inget med. Det som blir kvar är 5-7% som går till åtal beroende vilket år man tittar på. Av dessa leder ju inte heller alla till någon påföljd för den lagförde. Om man ger PM en möjlighet att förbättra sin helt värdelösa uppklarningsprocent genom att ge dom tillstånd att avlyssna landets medborgare utan att ha någon misstanke om att brott har begåtts så kommer dom säkert som amen i kyrkan att utnyttja detta till max och om några år kommer vi alla att sitta framför "Uppdrag granskning" och se hur man har missbrukat denna möjlighet till övervakning. 5 Quote
HQA1640 Posted April 5, 2024 Posted April 5, 2024 2 hours ago Luger6 sa: Jag har under ett antal år varit mycket kritisk till polisen som myndighet på grund av att man enligt min åsikt inte klarar sitt primära uppdrag, att förhindra och beivra brott. Man har byggt upp en gigantisk byråkratisk koloss där det, som inom sjukvården, sitter flera flera chefer på kontor än dom som jobbar med uppdraget som sådant. Många av dessa chefer verkar ägna sina dagar åt att försöka rättfärdiga sin egen/avdelningens existens och då har man inte tid att tramsa runt och leta bus. Statistiskt är KH fallet en framgång då man från PMs sida gärna förvanskar statistik för att framställa sig i bättre dager. I uppklarningsprocenten mäter man nämligen antal brott där någon lagförs-- inte döms. Idag läggs hälften av alla anmälda brott ner direkt utan någon åtgärd så då ökar ju uppklarningsprocenten, man har ju bara hälften kvar så att säga. Sedan utreds ju inte allt av det som är kvar, upp till hälften av dom anmälningarna blir det inget med. Det som blir kvar är 5-7% som går till åtal beroende vilket år man tittar på. Av dessa leder ju inte heller alla till någon påföljd för den lagförde. Om man ger PM en möjlighet att förbättra sin helt värdelösa uppklarningsprocent genom att ge dom tillstånd att avlyssna landets medborgare utan att ha någon misstanke om att brott har begåtts så kommer dom säkert som amen i kyrkan att utnyttja detta till max och om några år kommer vi alla att sitta framför "Uppdrag granskning" och se hur man har missbrukat denna möjlighet till övervakning. Helt enig med dig. Jag litar inte på polisen för jag har sett på nära håll hur dom arbetar. Håller de så pass kortfattat.. 1 Quote
Popular Post Hipshot Posted April 6, 2024 Author Popular Post Posted April 6, 2024 Tror man måste nyansera en smula.. Överbyggnaden stämmer helt och hållet, finns så sjukt mkt folk som jobbar med skit som inte ens nästan berör huvuduppdraget. Sen finns det ett gäng aktivister som driver sin egen agenda pga övertygelser.. det är jävligt tveksamt men inte per definition fel. Dessvärre så finns ingen mekanism eller chef som kan eller vill hantera dessa snedsitsar när de kör i diket.. Däremot finns massor med folk som brinner med uppgiften och jobbar nästan ihjäl sig, det är treskiftarna i blått. I princip alla på tre-skift ligger helt rätt i uppdraget och förtjänar all respekt. Krimjourerna jobbar skiten ur sig de med.. Men sen börjar det bli lite knepigare att navigera. Utredingsrotlarna är underbemannade och begravda i jobb. Det tvingar dem att sortera kraftigt i ärendena, många som går att utreda och jobba med blir liggande och får "gulna" lite innan de läggs ned. Dessutom.. många av de här människorna är allt annat än ambitiösa, kompisen som jobbat med utredningar berättar hårresande historier om kollegor som gnällt för att folk jobbar för mycket.. läs normalt.. då det ställer kollegorna som inte gör ett skit i dålig dager. Och detta tillåts fortsätta. Man vårdar sin balans dvs den mängd ärenden som ligger på roteln, har man mycket i kö så är det svårt att tvinga på avdelningen fler ärenden. En annan polare gick in och granskade en utredningsavdelnings ärenden.. de ylade om att de hade för mkt att göra osv. Tror han hade kunnat halvera antalet ärenden genom enkla utredningsåtgärder och fimpa ärenden som bara låg på hög helt i onödan. De här avdelningarna överlever pga ett fåtal medarbetare som jobbar på samt roterare dvs poliser från andra funktioner som tillfälligt byter arbetsplats för att kompetenshöja sig. Det kan var en ig-polis som av olika anledningar inte klarar av tre-skift under en period eller tex en ig-konstapel som blir gravid och måste jobba inne. En effektiv och driven utredare kan hålla 3-4 förhör om dagen om det är enklare ärenden.. många av de utredare som kompisen kikade på höll kanske ett förhör i veckan! Och det tillåts vara så.. det är så sjukt kasst. Sen är det defakto sant att när det trillar in ett mord i ett område så måste man släppa allt annat oavsett. Samma lika med frihetsberövade, då tickar klockan. Detta gör att de här regionala utredingsavdelningarna är totalt nedlusade med ärenden.. och plötsligt hamnar tex mordutredningar på lokalpolisområden. Det hanteras men väldigt mkt annat blir dessvärre liggandes. Nu har det väl varit lugnt ett tag men även äldre ärenden suger resurser som fan så även om det inte är tätt med rubrikerna så jobbas det på ändå. Och givet denna belastning så ter det sig hårresande att NOA har resurser att försöka sätta åt en snubbe som KH på sagolika grunder! Dessa resurser hade behövts på andra ställen men cheferna låter det ske. NOA står inte högt i kurs, tror det är dags för ett namnbyte där snart då de har totalt urholkat förtroendet för avdelningen. 7 Quote
Järven Posted April 6, 2024 Posted April 6, 2024 14 hours ago Hipshot sa: Tror man måste nyansera en smula... Naturligtvis är det så att medparten av de som jobbar inom rättsväsendet försöker göra ett bra och hederligt jobb, säkert ibland under knappa resurser med svårlösta fall, både för deras och vår skull är det väldigt viktigt att det rensas upp bland rötäggen. (Läs agendadrivna NOA, REMA Mf) Bara Hedin-Cirkusen har visat att det finns minst en handfull personer som skulle behöva gå till arbetsförmedlingen omgående, det som tillåts ske urholkar sakta men säkert förtroendet för systemet. 1 Quote
Luger6 Posted April 6, 2024 Posted April 6, 2024 Om jag ska nyansera så kan jag säga att dom poliser som jag har lärt känna under mina år som dynamisk skytt har varit hyvens grabbar och jag minns dom härliga tävlingarna och samvaron på Göteborgspolisens anläggning i Kallebäck. Dock märktes en viss frustration hos speciellt yngre poliser när deras ambitioner och engagemang sakta kvästes av tyngden från "systemet" för att dom skulle anpassa sig till den form som gällde just då. Jag ser samma sak i den otidsenliga organisationsmodellen på företaget där jag jobbar fram till september. Unga engagerade människor som brinner för att göra ett bra jobb blir utnyttjade av chefer när dom ställer upp för att sedan bli ignorerade eller i värsta fall idiotförklarade när dom yttrar sin mening eller framställer förslag på förändring av något som inte funkar. Man ser hur dessa unga människor förändras och anpassar sig , stämplar in , gör vad dom blir tillsagda och stämpar ut. Detta gäller för dom som blir kvar, flertalet inser vart dom är på väg och byter till ett jobb där dom uppskattas lite mer. För övrigt kan man knappast tala om resursbrist hos polisen. 23000 poliser och 14000 civilanställda sätter sprätt på drygt 40 miljarder om året. Om det finns sådana problem så beror det på att resurser man har används på ett felaktigt sätt. 40 miljarder om året kostade hela försvaret på den tiden vi hade ett så det är rätt mycket pengar. 2 Quote
Raggarö Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 Jag skall vara saklig men det är inte så lätt..... Jag har haft ett antal interaktioner med svensk polis under snart 70 år, (+ en del med utländsk) 1) Fortkörning, Skyldig.(2 dagar efter körkortet blåste jag ur en SAAB MonteCarlo -66, tur att jag inte hunnit fått upp farten) 2) Fylleri och skadegörelse. Oskyldig till båda brotten i rätten. (dock skyldig till fylleriet.......) 3) Ej stannat vid stoppskylt. Aspiranten kunde inte fysik, handledaren rev boten direkt. 4) Fortkörning, Pengarna tillbaka, plisen hade inte ändrat från 70 till 50 i kommunliggaren. 5) Fortkörning. Ej kalibrerad laser, inga böter. 6) Flyttat på dum polis (Hönan Agda) som försökte förhöra morsan (passagerare) efter en olycka, snorhalt men Agda försökte få det till att syrran kört vårdslöst. Ambulanspersonalen hade åkt på arselet när de skulle hämta farsan så jag bad dem vara vittnen till halkan och Agdas trakasserier om han skulle driva handpåläggningen vidare. 7) Stoppad nu i Onsdags av en ensam vettvilling som hävdade att han var polis, ville inte visa leg. så han fick åka tomhänt. Jag är inte imponerad av svensk polis baserat på ovanstående punkter. Drabbats av varierad kompott av nederländsk, tysk och amerikansk polis men klarat mig. Nyzeeländsk polis och Rangers är absoluta favoriterna. Saklig med oslagbar humor, (jag undrar vad svensk polis skulle säga om de kom på en bilförare, som mitt i natten, körde flera varv i rondell i fel riktning med förklaringen att han ville pränta in i sin hjärna att aldrig göra så igen?) Kiwisnutarna höll på att garva på sig...... Raggarö 2 Quote
Hipshot Posted April 7, 2024 Author Posted April 7, 2024 På 2024-04-06 at 16:45 Luger6 sa: Om jag ska nyansera så kan jag säga att dom poliser som jag har lärt känna under mina år som dynamisk skytt har varit hyvens grabbar och jag minns dom härliga tävlingarna och samvaron på Göteborgspolisens anläggning i Kallebäck. Dock märktes en viss frustration hos speciellt yngre poliser när deras ambitioner och engagemang sakta kvästes av tyngden från "systemet" för att dom skulle anpassa sig till den form som gällde just då. Jag ser samma sak i den otidsenliga organisationsmodellen på företaget där jag jobbar fram till september. Unga engagerade människor som brinner för att göra ett bra jobb blir utnyttjade av chefer när dom ställer upp för att sedan bli ignorerade eller i värsta fall idiotförklarade när dom yttrar sin mening eller framställer förslag på förändring av något som inte funkar. Man ser hur dessa unga människor förändras och anpassar sig , stämplar in , gör vad dom blir tillsagda och stämpar ut. Detta gäller för dom som blir kvar, flertalet inser vart dom är på väg och byter till ett jobb där dom uppskattas lite mer. För övrigt kan man knappast tala om resursbrist hos polisen. 23000 poliser och 14000 civilanställda sätter sprätt på drygt 40 miljarder om året. Om det finns sådana problem så beror det på att resurser man har används på ett felaktigt sätt. 40 miljarder om året kostade hela försvaret på den tiden vi hade ett så det är rätt mycket pengar. Det där är till och med mätbart, man har alltså gjort undersökningar som styrker att folk efter några år slutar ta egna initiativ att beivra brott. Hade ett tydligt exempel på det, en snubbe dök upp i repan på Arlanda för att fixa tillfälligt pass. Hög som ett hus. Personalen där flaggade det för mej så jag skickade ut två äldre sjukt rutinerade konstaplar som jag hyser den största respekt för. De snodde in knarkaren och stämde av läget. X antal ärenden i MR/BR narkbrott eget bruk. Det slutade med att de drog slutsatsen att ännu ett ärende i MR just narkbrott efter piss i mugg inte skulle leda någonvart öht. De kickade ut killen som inte uppvisade den minsta risiga attityd utan var sjysst och rutinerad. Då möter den snubben en av de yngre förmågorna i trapphuset. Tvärstopp. Dålig stämning och knarkaren fick en ny rad i MR för narkbrott eget bruk. Jag förstår båda resonemangen. Å ena sidan skulle inte avrapportering och analys ge något öht så det är ok. Å andra sidan så finns en skyldighet att rapportera om misstanke om brott finns såvida man inte är fu-ledare och kan döma av ärendet själv. Den ambitiösa konstapelns resonemang respekterar jag också, hon kände sig inte ok med att en snubbe hög som ett hus hängde utanför polisen utan att bli rapporterad oavsett. Det är ju liksom jobbet, hur lagar och sånt är utformade ligger utom kontroll. När det gäller resursfrågan så är det inget snack.. allt statligt i detta landet tippar över kanten. Det skapas hittepåjobb och den sk överbyggnaden sväller åt alla håll med NOLL verksamhetsnytta. Vi har tex minst en konstapel som sitter och ringer in folk till jobbet, roddar med semesterplanering och annat. Hon gör det bra men jag tror nog kanske inte att hennes polisexamen gör henne särdeles lämplig för uppgiften utan de övriga i samma funktion som inte är konstaplar gör ett lika bra jobb. Om man sedan tar ett steg upp i organisationen så finns ingen hejd på hittepåjobben.. och de blir fler och fler. Nu senast seglade det in en "kompetensutvecklare".. en till.. gud vet vad den personen ska göra? Inget vi märker så mkt av iaf i driften. Jag är något förskonad från friktionsytorna lyckligtvis, våningsplanet där jag jobbar är väldigt konkret verkstad. Det svarta hålet som jag brukar kalla våningen över oss innehåller folk med mkt guld på axlarna.. brukar påtala det för de som trots allt stundtals vågar sig ned i smeten 🙂 Självbevarelsedriften ger vid handen att man ska hålla sig väck från det där stället.. har fruktansvärt svårt att respektera alla dessa människor som inte gör ett skit verksamhetsrelaterat. Fd kollegor som försvunnit in i de hemliga korridorerna... bla teknikspan (tjuvlyssnarna) har anställt massor med folk i närtid, brukar jag driva med hejdlöst när de är inne och jobbar övertid. Förövrigt stör det mej som fan, efter några år i den tjänst jag har nu så blir man väldigt attraktiv för internrekrytering med påföljd att folk försvinner konstant. Så jävla trist.. Men resursbrist? Ja och nej. Idag greps två snubbar ute på Arlanda. Anhållna och kollisionsrisk dvs separata transporter. När jag kom från lunchen så hade jag inte en käft ledig i hela Lpo Sollentuna utan alla bilarna var upptagna med Arlandas transporter. Bara att hoppas att inget trillade in.. vilket det gjorde så en bil fick omprioritera påväg norrut mot flygplatsen. Därefter ett hjärtstopp som Södra Roslagen fick hantera.. i Sollentuna. Det finns en helvetes massa poliser men du finner dem på fel platser helt enkelt!! Det är inte rimligt att ngn jävla hittepå polis ska sitta och administrera parkeringsplatser i kvarteret Kronoberg. Koppla funktionen polis till tjänsten, jobbar du administrativt eller med annat trams så ska du bli av med polisbrickan. Den fyller ingen som helst funktion. Men detta är fruktansvärt känsligt.. och den chef som kan hantera detta finns helt enkelt inte då alla är stöpta i samma form in i yrket. 2 Quote
Luger6 Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 Rackans, och jag som trodde allt blev bättre efter "reformen" 2015 eller när det var. Ni kanske skulle kalla in Dan Eliasson igen. 2 Quote
Popular Post Hipshot Posted April 8, 2024 Author Popular Post Posted April 8, 2024 10 hours ago Luger6 sa: Rackans, och jag som trodde allt blev bättre efter "reformen" 2015 eller när det var. Ni kanske skulle kalla in Dan Eliasson igen. Ja du.. vilket jävla kaos den halvfiguren skapade. Vet om lokalpolisområden som på allvar fick plocka in psykologer för kris-stöd i samband med allt knas som han hittade på. Det är dagens sanning! Men han hade högsta beskydd så allt skit rann av honom. Lite synd att myndigheten drev Löwing till självmord, han hade nog varit rätt person att ta över efter Thornberg. En helvetes integritet och totalrätt fokus. Han hade nog kanske kunnat stressa alla Birkenstockpoliser runt om i landet dessutom.. 4 Quote
M-98 Posted September 2, 2024 Posted September 2, 2024 Uppfattat. Bäst att köra med appar som Signal, Session etc. vanliga sms, Whatsapp, FB messenger är skräp. En Graphene OS telefon om telefon tvunget behövs. Helst skall man prata i metaforer så ingen kan bevisa ett dyft....tala är silver, tiga är guld... GW har rätt i sin kritik. massor av hittepåtjänster och annat har växt upp som svampar ut jorden.....Polisen borde omstruktureras och delas upp. Danmark har färre polisen mer klarar ändå upp fler grova brott.....vapenlicenser, pass osv. brode skötas av andra myndigheter. 1 Quote
Hipshot Posted September 2, 2024 Author Posted September 2, 2024 Dilemmat är att vi lever i Svea Rike.. allt statligt har sk överbyggnad dvs en kader av analytiker, kommunikatörer, strateger och gud vet vad! När jag kollar igenom lediga jobb på vårt intranät så måste man fan ha en ruta med google öppen för att kunna begripa mej på allt tok som man ska rekrytera till.. Quote
lindgren Posted September 3, 2024 Posted September 3, 2024 Quote they notice that the individual cobbles on the Road to Hell have good intentions written on them. These included "for the good of the kids", "I meant it for the best" and "we are equal opportunities employers" 1984 var tänkt som en sifi dystopisk bok, inte en manual.... Och det kommer att bli värre..... "I demokratins namn, kommer du inte få säga vad du vill...." Äh...kontrollsamhället har verkligen börjat visa upp sig. Och ärligt talat är vissa saker bra att ha koll på...men var går gränsen? 1 Quote
Recommended Posts