Christian N Posted September 3, 2024 Posted September 3, 2024 I går blev det lagligt för pm att utföra husrannsakan utan misstanke om brott. Kom inte och säg att vi inte lever i den bästa av världar. /C 1 2 Quote
Islänningen Posted September 3, 2024 Posted September 3, 2024 4 minutes ago Christian N sa: I går blev det lagligt för pm att utföra husrannsakan utan misstanke om brott. Kom inte och säg att vi inte lever i den bästa av världar. /C Hur lång tid tror du det tar, innan första jägaren får bjuda på Gevalia?? Quote
exabit Posted September 3, 2024 Posted September 3, 2024 Just now Islänningen sa: Hur lång tid tror du det tar, innan första jägaren får bjuda på Gevalia?? Jo, men det är ju baksidan med att vi faktiskt vill att de går in hos "Musse" m.fl. och härjar lite? Quote
Hipshot Posted September 4, 2024 Author Posted September 4, 2024 22 hours ago Islänningen sa: Hur lång tid tror du det tar, innan första jägaren får bjuda på Gevalia?? Det ska faktiskt bli spännande! Såvitt jag fattat på Christian så är mer eller mindre imaginära jaktbrott undantagna utan det ska ha bäring på terrorism eller nätverkskriminella.. Men jag har svårt att se att NOA inte skohornar in vapenbrott i jaktutredning.. och därmed får tillgång till verktygslådan. Quote
Hipshot Posted September 4, 2024 Author Posted September 4, 2024 En annan lagändring är att vi kan sno deras pengar i betydligt högre utsträckning nu.. kan de inte redovisa ngt arv eller annat, nolltaxerar, förekommer frekvens i MR/BR och anträffas med pengar så plockas de. Baksidan av detta, och när vi plockar prylar för kronofogdens räkning, är redan tydligt. De ringer oss och är desperata när deras lånade prylar blir omhändertagna av samhället då de som lånat ut prylarna vill ha dem åter.. pratade med en sån i närtid, man blir förundrad över hur trasiga de faktiskt är. Den här snubben hade inte många hästar på plats i stallet milt sagt och satt i en riktigt brun sits, han hade lånat en pryl av fel personer. Nu hade han fått en vecka på att återställa den lånade tingesten. Den tingesten var i kronofogdens förvar vilket han inte kunde fatta hur jag än försökte. Vid tillfället omhändertogs två prylar pga hans skuld till fogden pga utdömda skadestånd som han inte betalade. Den ena tingesten var hans (garanterat stulen/rånbyte) den andra tingesten var en lånad pryl. Han var helt fine med att vi tagit den ena men inte den andra.. Förmodligen var detta det ända straff han fick för den batchen brott han blev misstänkt för i samband med ingripandet där han sumpade grejerna.. Det kommer att åtalsbegränsas och läggas ned vilket får till följd att de personer han, hög som ett hus, misshandlat den gången inte får någon som helst upprättelse. Quote
Mr P Posted September 4, 2024 Posted September 4, 2024 23 hours ago Christian N sa: I går blev det lagligt för pm att utföra husrannsakan utan misstanke om brott. Kom inte och säg att vi inte lever i den bästa av världar. /C Va????? Quote
lindgren Posted September 6, 2024 Posted September 6, 2024 @Hipshot Kommer dom åt målvakterna bättre nu? Quote
Popular Post Hipshot Posted September 6, 2024 Author Popular Post Posted September 6, 2024 57 minutes ago lindgren sa: @Hipshot Kommer dom åt målvakterna bättre nu? Tänker du på bilmålvakterna? Där tror jag vi har lagstiftning på plats redan, tror de flesta hanteras av p-vakter i någon utsträckning. Men vissa plockar vi själva, jag tog en södra delarna av sthlm i veckan.. P-vakt som ringde, trodde den var stulen och/eller kastad. Stod utanför p-vaktens område.. Visade sig vara en notorisk felparkerare med massa skulder.. bye bye bilen 🙂 Huruvida det var ngn nätverkare kollade jag inte. 1 2 Quote
Islänningen Posted September 6, 2024 Posted September 6, 2024 1 hour ago Hipshot sa: Tänker du på bilmålvakterna? Där tror jag vi har lagstiftning på plats redan, tror de flesta hanteras av p-vakter i någon utsträckning. Men vissa plockar vi själva, jag tog en södra delarna av sthlm i veckan.. P-vakt som ringde, trodde den var stulen och/eller kastad. Stod utanför p-vaktens område.. Visade sig vara en notorisk felparkerare med massa skulder.. bye bye bilen 🙂 Huruvida det var ngn nätverkare kollade jag inte. Hipshot the repo-man 😄 2 Quote
lindgren Posted September 6, 2024 Posted September 6, 2024 1 hour ago, Hipshot said: Tänker du på bilmålvakterna? Där tror jag vi har lagstiftning på plats redan, tror de flesta hanteras av p-vakter i någon utsträckning. Men vissa plockar vi själva, jag tog en södra delarna av sthlm i veckan.. P-vakt som ringde, trodde den var stulen och/eller kastad. Stod utanför p-vaktens område.. Visade sig vara en notorisk felparkerare med massa skulder.. bye bye bilen 🙂 Huruvida det var ngn nätverkare kollade jag inte. Vad skönt! Det är något jag stört mig plenty på... + alla förändrigar är inte av ondo! 1 Quote
Recommended Posts