Jump to content

Recommended Posts

Posted

Grattis, den va grann 👌🏼

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Grattis!:thumbsup:

Hurkanenman.jpg.17e964e6f4a5cdf39f70904b9d4235a7.jpg

• Like 1
  • 1 month later...
Posted
53 minutes ago Sako280 sa:

Fick en grann bock i maj vikt 776gram har torkat 4 veckor snart

bock 1a.jpg

bock 2a.jpg

Brutal! :woot: 

Posted
1 hour ago Sako280 sa:

bock 1a.jpg

bock 2a.jpg

Riktigt läcker! 

Har själv bara skjutit småbockar de senaste åren då fokus ligger på köttkvalitet men i år suger det i trofetarmen igen!

• Like 1
  • Thanks 1
Posted
1 hour ago Sako280 sa:

bock 1a.jpg

bock 2a.jpg

WOW! /P

Posted
1 hour ago Sako280 sa:

bock 1a.jpg

bock 2a.jpg

Grattis! :thumbsup: Klart godkänd!:thumbsup:

• 1 month later...
Posted
På 2024-06-20 at 12:08 Sako280 sa:

bock 1a.jpg

bock 2a.jpg

Den där! Får man fråga vilket län?

Posted
10 hours ago hs_merkel sa:

Den där! Får man fråga vilket län?

Posted

bohuslän utanför uddevalla

• Like 2
Posted

Grattis!:thumbsup:

• 3 weeks later...
Posted
2 hours ago dptrapper sa:

En till på annan mark.

Stod lite snett men de tog mitt i bogen på andra sidan

IMG_5856.JPEG

Grattis! Sköt du den ute på träda eller inne i skogen/hygge.

Trots att man har varit i farten ganska ihärdigt dom senaste veckorna så ser man inga rådjur eller bockar ute på trädorna här i Kalix ännu. Donm går inne i skogen och äter av det som finns där. Dom brukar komma ut runt månadsskiftet eller när det blir frost och beta på trädorna.

Det jag minns av rådjuren söder ut så kunde man se rådjur ute på trädor hela sommaren i princip. Är det någon som har någon förklaring till mig i detta fenomen?

Posted

Mitt på en gärda. Den kom först ut 300 meter från mig och gick i kanten å käka, sen gick den in i skogen igen. En stund senare kommer det en mindre pinn-bock bakom mig, går över gärdan och in i samma skog som den större bocken. 10 minuter senare så kommer lill-bocken kutandes rakt mot mig i 600km/tim med den större bocken hack i hälen jagandes. Denna bock stannade 30 meter framför mig, nöjd som attans och vände sen in mot skogen på andra sidan igen men då pep jag fast den på ca 100 meter - pang.

Jag har sett ganska mycket rådjur som går ut och käkar klöver då det börjar skymma

• Like 1
Posted

Tror rådjuren söderut har mindre skog att vara i helt enkelt så de är mer vana att vara ute på öppna ytor och mer van människor, hästar, traktorer, hundar osv

Posted
45 minutes ago dptrapper sa:

Mitt på en gärda. Den kom först ut 300 meter från mig och gick i kanten å käka, sen gick den in i skogen igen. En stund senare kommer det en mindre pinn-bock bakom mig, går över gärdan och in i samma skog som den större bocken. 10 minuter senare så kommer lill-bocken kutandes rakt mot mig i 600km/tim med den större bocken hack i hälen jagandes. Denna bock stannade 30 meter framför mig, nöjd som attans och vände sen in mot skogen på andra sidan igen men då pep jag fast den på ca 100 meter - pang.

Jag har sett ganska mycket rådjur som går ut och käkar klöver då det börjar skymma

Ok! Hos oss har dom varit helt osynliga än så länge. Inte ett rådjur ute på trädorna. Ok! Det verkar variera en hel del i BD också

Posted
43 minutes ago dptrapper sa:

Tror rådjuren söderut har mindre skog att vara i helt enkelt så de är mer vana att vara ute på öppna ytor och mer van människor, hästar, traktorer, hundar osv

Ja, det har dom säkert.  Ja visst är dom mer vana människor, fordon, m. m.