Östlaika21 Posted May 12 Posted May 12 Hej! Har någon testat axion key 30xm? Hur den är om man jämför med den nyare modellen xm30f? tänkte om man kan urskilja ett djur på 5-800m i den äldre modellen? Quote
Arctic Posted May 13 Posted May 13 Jag har en Axion Key XM30. Den fungerar bra för det jag använder den till -- som spotter för att hitta djur. Det som i mitt tycke är största skillnaden mot XM30F är att skärmen key är en liten vanlig LCD skärm. Jag vill minnas att XM30F har en OLED-skärm. Är det bra väder så ser du utan problem ett större djur på 800 meter. Upplösningen är låg 320x240, så det kan vara svårt att urskilja vad du tittar på. Vid sämre väder hade lägre (bättre) NETD varit önskvärt. Kan ibland bli dålig bild. Har du råd, köp en ny Pulsar Axion XQ30 Pro som ny verkar ligga på ca 15500. Om du inte måste ha värmekikaren på en gång så finns det liten orsak att lägga 15000 på en XM30F. Letar du begagnat så är XM30F också ett bra alternativ. Den är utan tvivel bättre än XM30 Key. Torde också kosta mer... Quote
Recommended Posts