Dansken Posted November 8 Posted November 8 En vapenhandlare kan göra vapnet licensfrit och intyga att den inte kan överstiga 10 joule- då får du ha kvar den. Licensfri är säkert också enklare att säljs Quote
Hipshot Posted November 8 Posted November 8 Det måste väl till ngn vapensmed för det, tvivlar på att nasarna fixar det. De såg rätt frågande ut när jag lyfte frågan.. Men det löser sig nu oavsett.. Quote
hs_merkel Posted November 8 Posted November 8 Enklaste om du vill ha en ny är att köpslå, Får jag inköpstilöstånd skrotar jag den gamla, brukar komma ett inköpstillstånd ganska fort då Quote
MagnusN Posted November 8 Posted November 8 3 hours ago Dansken sa: En vapenhandlare kan göra vapnet licensfrit och intyga att den inte kan överstiga 10 joule- då får du ha kvar den. Licensfri är säkert också enklare att säljs Har hört att det omvända går bra men att om det en gång varit licens så går det inte att backa. Men det var luftvapennördar och inte en handläggare som sa. Quote
hs_merkel Posted November 9 Posted November 9 6 hours ago MagnusN sa: Har hört att det omvända går bra men att om det en gång varit licens så går det inte att backa. Men det var luftvapennördar och inte en handläggare som sa. Samma svar fick jag, av polisen. Quote
MagnusN Posted November 9 Posted November 9 3 hours ago Dansken sa: En vapenhandlare kan göra vapnet licensfrit och intyga att den inte kan överstiga 10 joule- då får du ha kvar den. Licensfri är säkert också enklare att säljs Har hört att det omvända går bra men att om det en gång varit licens så går det inte att backa. Men det var luftvapennördar och inte en handläggare som sa. Quote
Popular Post Dansken Posted November 9 Popular Post Posted November 9 2 hours ago MagnusN sa: Har hört att det omvända går bra men att om det en gång varit licens så går det inte att backa. Men det var luftvapennördar och inte en handläggare som sa. Jag kände smeden på Danskens Vapenservice, och han byggde om och skrev intyg åt mig flera gånger- även på fjädergevär 😉 Men hur det är i dag kan jag förstås inte veta helt säkert. 3 Quote
MagnusN Posted November 9 Posted November 9 9 hours ago Dansken sa: Jag kände smeden på Danskens Vapenservice, och han byggde om och skrev intyg åt mig flera gånger- även på fjädergevär 😉 Men hur det är i dag kan jag förstås inte veta helt säkert. En väldigt praktisk kompis 💪 Det intressanta är att polisen accepterade att en bössa som haft en licens förvandlades till en som inte behöver licens. Det blir ju som att skrota ett vapen. Quote
Hipshot Posted November 14 Posted November 14 Ok uppdatering: Bra och dålig samt j-ligt konstig. Kommer få licens på nya luftbössan när den gamla är såld. Ändamålet skyddsjakt borta så det blir jaktlicens.. Det konstiga är att jaktlicensen kommer att bli tidsbegränsad med mitt skottlossningstillstånd!? Den detaljen fattar jag inte, om skyddsjakts villkoret är borta.. hur kan jaktvapen då vara villkorad med skottlossningstillståndet? Känns som en skitlösning från tillstånds sida.. på något sätt måste de jävlas. Quote
Christian N Posted November 14 Posted November 14 Skyddsjakt light. För att den inte skall ligga kvar på dig i onödan. Tipset är att sätta en stor krumelur i kalendern 6 månader innan tillstånd går ut. Vänligen Christian Quote
Hipshot Posted November 14 Posted November 14 14 minutes ago Christian N sa: Skyddsjakt light. För att den inte skall ligga kvar på dig i onödan. Tipset är att sätta en stor krumelur i kalendern 6 månader innan tillstånd går ut. Vänligen Christian Det sura är att mitt tillstånd går ut nästa år... det blir ngr månader med licens på bössan sen ny resa. Men jag tänker att jag skickar samma j-la motivering så borde det inte vara några problem. Snackade med ngn Ola Jönsson Region Syd btw.. rätt kul, är på jobbet, jobbade med en avliden kvinna samtidigt så jag vet inte om trafiken på talgruppen som kom Ola till del kanske fick honom att mjukna en smula? 1 Quote
Recommended Posts