stefan Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 Hej Fått ett erbjudande av en kompis från frankrike om att ev följa med ner till Sydafrika hos en polare till dom som har ranch där och skjuta några buffelkor,vet ungefärliga antalet och tiden det skulle ske isf. Och antalet jägare blir nog ca 3-4 st. Finns tydligen för många kor kvar på markerna där nu. Fick även ett pris på vad fällavgift per djur är & dom satte priset till 30 tkr. Är det någon som varit på nåt liknande & hur tycker ni det låter,är det för dyrt? Mvh Stefan Quote
Luger6 Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 Betalade 2500 dollar förra året så lite högt kan det vara. 1 Quote
Luger6 Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 Vart ligger farmen och vad är det för avgift per jaktdag om man får fråga? Har man otur kan det ju tillkomma ytterligare en flygbiljett. Quote
Islänningen Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 Ungefär som med sveska bönder och grisar... "Jag behöver bli av med några djur från marken. Om du betalar X Dineros, så får du lov att göra det" Quote
exabit Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 1 hour ago Islänningen sa: Ungefär som med sveska bönder och grisar... "Jag behöver bli av med några djur från marken. Om du betalar X Dineros, så får du lov att göra det" Fast om någon kräver att få betala mig 500 spänn för att slänga mina sopor så skulle jag inte hindra dem Quote
stefan Posted May 28, 2024 Author Posted May 28, 2024 5 hours ago Luger6 sa: Vart ligger farmen och vad är det för avgift per jaktdag om man får fråga? Har man otur kan det ju tillkomma ytterligare en flygbiljett. Har just för tillfället inte så mycket mera info än det jag skrivit i trådstarten. Men om jag nu får gissa lite så tillkommer det nog inget för jakten då det är kompisar till ägaren som fått erbjudandet,men mera info kommer nog. Tid för jakten skulle bli någon gång under nästa år & förmodligen under första kvartalet. Skriver mera då jag fått veta var det är,fortfarande än inget bokat då dom endast fått frågan om dom vill komma. 1 Quote
Recommended Posts