Popular Post Tjörnbon Posted June 14, 2024 Popular Post Posted June 14, 2024 För ett tag sedan lämnade jag in licensansökan på ett FX Impact m3 i caliber 30. Jag sköt de första pluggen med den idag. 🙂 När jag väl startade kladda på geväret så förstod jag att jag har en del studier att ta tag i närmaste tiden. Många rattar och regulatorer att inte fingra på innan jag skaffat lite grundkunskaper. Det ska bli riktigt kul att få lära känna den och det kommer måsfåglarna och kråkorna också få möjlighet till! En bild på pcp arsenalen ,nu är alla delar på plats och den är grym 🙂👍 3 Quote
Luger6 Posted June 15, 2024 Posted June 15, 2024 Vad är det för en liten kompakt glugg du har på bullpuppen? Quote
Hipshot Posted June 15, 2024 Posted June 15, 2024 Får du inte gluggen i ansiktet på Impacten, ser rätt kort ut? Fan detta är jobbigt.. jag behöver uppgradera helt klart men jag ska INTE ha en massa rattar och annat skit att pilla på det blir bara knas. Quote
Tjörnbon Posted June 15, 2024 Author Posted June 15, 2024 1 hour ago Hipshot sa: Får du inte gluggen i ansiktet på Impacten, ser rätt kort ut? Fan detta är jobbigt.. jag behöver uppgradera helt klart men jag ska INTE ha en massa rattar och annat skit att pilla på det blir bara knas. Nej då den sitter perfekt vid anläggningen 👍 Angående rattar och vred så håller jag med. Lär ta ett tag att lära sig 👀 1 Quote
Tjörnbon Posted June 15, 2024 Author Posted June 15, 2024 6 hours ago Luger6 sa: Vad är det för en liten kompakt glugg du har på bullpuppen? Det är en glugg från Accushot jag har haft den från det att jag började med pcp! Den följde med min första som var en Verminator och jag har varit mycket nöjd med det hela tiden. 1 Quote
Popular Post Tjörnbon Posted August 14, 2024 Author Popular Post Posted August 14, 2024 Nu har jag använt Impacten i skarpt läge ett tag. Det är så mycket mer död i en 7,62 än det är i 5,5! Jag skjuter en del trut, kråka,kaja mm och skillnaden är markant. Inte konstigt för när jag plinkar på stålmålen hemmavid så låter en stum träff nästan mer än den närbelägna kyrko klockan ,blir ett jäkla spring i kyrkan för grannarna innan de har vant sig 😄. Både jag och sonen tycker att precisionen i Wildkatten är något lite bättre, men det beror sannolikt på kulorna jag använder och hur kompatibla de är med nuvarande fart i bössan. Wildkatten blev inskjuten med olika ammunitions tyngder så det kommer bli fallet även här. Något jag uppskattar med min nya rigg är att det följde med en kompressor (vevor eller liknande) som ger friheten att inte behöva jaga påfyllnings möjligheter till dyktankarna. Fyller nu direkt i bössan men kommer skaffa delar att bulkfylla tankarna med inom kort för det är enklast så. 3 Quote
Recommended Posts