Hipshot Posted July 18, 2024 Posted July 18, 2024 Ska ta tag i 223:an tänkte jag.. eller åtminstone försöka. Har beställt en KKC kolv till den då orginalkolven inte är gjord för skytte i bänklikande ställning, får fan ont i handleden av att ligga i anlägg och sikta. Hur som! Kalle WT labbade fram en laddning via QL modell standard.. 25,5 gr (fritt ur minnet men jag tror det är så) Norma 200 till V-max 40 gr kulorna. Den skjuter väl men lurar på om man ska tagga upp en smula ändå? Inte kollat någonstans ännu, så nära verkstad är det inte, men undrar lite hur högt man kan gå? Har i sammanhanget inga som helst avsikter att göra om "the 204 experience" med överladdat jävlar typ. Inser nu att jag inte ens skjutit befintlig laddning i magnetospeeden.. Pipan verkar gilla 40-50 gr kulor eller åtminstone V-max.. den skjuter bedrövligt kass med Normas helmantel vet jag. Quote
Hipshot Posted July 18, 2024 Author Posted July 18, 2024 Uff.. kikade nu på robsofts laddatabas, ska nog inte röra den där laddningen. Den är rätt snabb som den är förmodligen... Quote
exabit Posted July 18, 2024 Posted July 18, 2024 Jag laddar med 22,5 grains Norma 200 i 222:an. 1050 m/s. 25,2 som max för 223 enligt Hornadys bok, så laddningen du har är nog rätt vass som det är ja. 1 Quote
karelsk blandning Posted July 18, 2024 Posted July 18, 2024 När hattarna trillar ur är det dags backa lite.... 1 Quote
Recommended Posts